Reus implanta la signatura biomètrica a les oficines d’atenció per reduir paper i agilitzar tràmits

22/03/2017 - 13:09

El sistema de signatura biomètrica amb tauletes digitals permet que les instàncies i la documentació presentada per la ciutadania de manera presencial sigui per mitjans electrònics sense necessitat de certificats digitals ni mitjans electrònics especials.

La signatura biomètrica, recull durant el procés de signatura, dades biomètriques de la persona que signa impossibles de replicar. Els documents obtinguts amb suport electrònic, tenen garantida la seva autenticitat gràcies a les dades biomètriques de signatura recollides amb la mateixa validesa que una signatura manuscrita.

Amb aquesta actuació, inclosa en el Pla de modernització de l'Ajuntament de Reus i el Pla de transformació digital de l’administració, l’Ajuntament avança en l’adaptació a la Llei 39/2015 de tramitació totalment electrònica dels procediments administratius. La signatura biomètrica s’emmarca en el pla d’implantació de l’expedient electrònic sense papers en totes les àrees municipals.

La implantació del projecte, actualment en fase d’execució, té un pressupost de 10.365,60 euros; i el desenvolupa el Servei de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions de la regidoria de Promoció Econòmica

Inicialment, la signatura biomètrica s’ha implantat en fase de proves a l’Oficina d’Atenció Ciutadana situada a la plaça del Mercadal; i de manera progressiva s’està estenent en totes les oficines municipals d’atenció ciutadana: l’Oficina Municipal d’Escolarització, el Servei d’Atenció i Informació al Contribuent, l’Oficina d’Habitatge, i l’Oficina Tècnica Empresarial. La previsió és que es tramitin per mitjans electrònics les més de 50.000 sol·licituds que atenen els serveis d’atenció ciutadana cada any. En una següent fase també es posaran tauletes per facilitar les inspeccions municipals amb signatura biomètrica.

Joaquim Enrech, regidor d’Hisenda i Recursos Generals de l'Ajuntament de Reus, afirma que “els beneficis de projectes d’adaptació digital com la signatura biomètrica són evidents: estalviem temps i diners a la ciutadania; guanyem en eficiència, en transparència i en confiança; i aconseguim un major grau de satisfacció de la ciutadania”.

Marc Arza, regidor de Promoció Econòmica, afegeix que “la transformació digital de l’Ajuntament ens permet millorar els sistemes de gestió, i fer evolucionar l’administració cap a una organització cada vegada més eficient, més àgil i més transparent. Es tracta d’una adaptació tant tecnològica com organitzativa del propi Ajuntament, que té com a objectiu final la millora de la prestació dels serveis públics que s’ofereixen a la ciutadania”.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament de Reus ha posat en marxa de manera progressiva des del divendres 1 d’octubre el nou servei de recollida de residus i neteja viària, amb l’objectiu de millorar les prestacions actuals amb un servei més eficient i flexible, més proper a la ciutadania, i adaptat a les característiques de cada barri de la ciutat.

Article

Reduir, reutilitzar i reciclar és la regla d'or per a una gestió més sostenible dels residus. En aquest vídeo l'Ajuntament de Reus ens explica les iniciacives municipals per aconseguir una millor gestió dels residus.

Article

L'objectiu és millorar l'eficiència energètica de les llars de les famílies que reben la subvenció de pobresa energètica i que presenten factures d'aigua, electricitat i gas elevades i de les que tenen un informe de risc d'exclusió residencial.

Butlletí