Per mantenir l'equilibri, menjo de mercat!

Redacció

11/06/2010 - 00:00

Aquest 10 de juny, s'han presentat els programes educatius, «Per mantenir l'equilibri, menjo de mercat!», organitzats per l'Àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona. Aquests programes tenen per objectiu difondre els bons hàbits alimentaris entre la població escolar i adulta i tenint als mercats municipals com a referent d'una compra saludable.

La iniciativa és un projecte pilot dissenyat dins el marc del projecte europeu Med Emporion, liderat per Barcelona en col·laboració amb Gènova, Torí i Marsella, i finançat gràcies als programes Med de la Unió Europea. Els programes educatius estan dirigits a estudiants de primària i secundària i han comptat amb l'assessorament d'experts en pedagogia i nutrició. 

Identificar, experimentar, reconèixer i valorar
La proposta facilita que els infants i joves prenguin contacte amb els mercats del municipi facilitant una experiència directa que els permeti:

  • Identificar els tipus de productes que es troben als mercats, reconeixent i valorant positivament el producte fresc i de proximitat que proporciona
  • Experimentar el valor diferencial de la compra en el MERCAT: (atenció personalitzada, quantitats ajustades al consum particular, orientació sobre el producte...)
  • Reconèixer la importància d'una alimentació equilibrada i sana.
  • Valorar la importància del producte de proximitat com a element fonamental en la sostenibilitat alimentària.

L'activitat posa a disposició de docents i alumnes els següents materials:

  • Guia d'orientacions didàctiques per al docent: on es descriu la proposta didàctica compartint amb el docent els objectius, els continguts, la seqüència d'activitat, la metodologia i la temporalització de cada proposta.
  • Quadern de l'alumne: Un material especialment dissenyat per a fer de suport material a l'activitat que fa l'alumne entorn el tema.
  • Fitxa resum de l'activitat: breu presentació de l'activitat per a conèixer la proposta, els objectius i els continguts treballats per a valorar la seva idoneïtat amb el grup d'alumnes.

Tots els materials estan produïts en format digital per a facilitar l'accés i l'ús per part dels docents.

A la presentació han participat el coordinador de l'Àrea de Comerç,Carles Rocabert, i el gerent de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona, Jordi Torrades. El coordinador de Comerç, Carles Rocabert, ha destacat que «fa ja tres anys que l'Àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona treballa en programes formatius adreçats a la població escolar, concretament en alumnes de primària, amb l'assistència de més de 7.500 nens i nenes». 

Podeu accedir als materials educatius en aquesta pàgina

Etiquetes: 

Relacionats

Article
L'ATM i el Departament de Territori i Sostenibilitat impulsen una campanya per conscienciar sobre els costos ambientals del comerç electrònic

Quan comprem a través d’internet, estem assumint uns costos ambientals dels que sovint no en som conscients. Per això, l’Autoritat del Transport Metropolità i el Departament de Territori i Sostenibilitat llancen una campanya per sensibilitzar la societat, i especialment les persones joves, sobre les conseqüències mediambientals associades al comerç electrònic i fomentar, així, un model de comerç sostenible. Serem al lloc d’entrega, per evitar així un desplaçament innecessari? Segur que necessitem que la comanda arribi avui mateix? Tenim una alternativa de proximitat? Són algunes de les reflexions que poden ajudar a minimitzar l’impacte mediambiental del comerç en línia.

Butlletí