Palafrugell aposta per polítiques que vetllin per a una ciutat sostenible

Font: TV Costa Brava. Leyre Esparza

17/02/2023 - 08:30

La parada de noves edificacions a la Costa Brava, la implementació del reciclatge porta a porta o procurar pel consum d'aigua trient les dutxes de les platges, són algunes de les propostes que s'han debatut aquest dijous durant la jornada relacionada amb el Medi ambient i mobilitat a Palafrugell.

 

El passat dijous 2 de febrer es va celebrar una Jornada relacionada amb el Medi ambient i la mobilitat a Palafrugell. L'acte que explicava les polítiques per a una ciutat sostenible es va fer a l'Auditori Museu del Suro, a on 5 integrants van explicar la situació i les possibles iniciatives per a la millora d'aquesta.

La jornada sobre sostenibilitat forma part del conjunt de tres debats relacionats amb polítiques de participació i socials, que s'organitzaran abans de la campanya electoral per donar a conèixer el programa del Cap de llista de Palafrugell En Comú Podem, Josep Ferrés i Marcó. 

Durant el debat es va puntualitzar que la parada d'edificacions en terrenys que poden perjudicar lleres de rieres o platges com per exemple el Canedell de Calella, no tenen per què afectar a les empreses de construcció i rehabilitació, ja que aquestes tenen feina assegurada. El consum excessiu d'aigua també un element clau, i el primer pas és eliminar les dutxes de les platges. 

També es va fer referència al fet que Palafrugell encara està molt per sota de la mitjana pel que fa a reciclatge de Catalunya, perquè falta el sistema de recollida de porta a porta, que obliga la gent a mantenir una actitud cívica i fer el triatge de brossa a casa seva. 

I es va comentar que canviar de lloc la deixalleria de Palafrugell també està entre els propòsits de millora del medi ambient, pel fet que es troba en el camí vell de Tamariu i és una ruta que mereix un paisatge molt millor, i que a més està fora del circuit de transport i recollida de residus.

Podeu veure el vídeo de la notícia a l'enllaç de TV Costa Brava.


 

Relacionats

Article

El tram final del riu Besòs ofereix el 15 d’octubre la jornada festiva “Va de Besòs”, amb un centenar d’activitats distribuïdes en 7,5 quilòmetres gràcies a la implicació d’entitats i equipaments de quatre municipis.

Article

Granollers inicia una transformació verda de la ciutat amb el projecte Connecta Congost Natura 2025 (link is external), que es converteix en el primer tram d’una anella verda al voltant de la ciutat i que connecta amb el nucli urbà. Es tracta d’una actuació de gran magnitud que obre el riu a la ciutat i renaturalitza l’entorn del Congost, tant el riu, el parc com el passeig fluvial, en benefici de la qualitat de vida de la ciutadania. Aquest projecte inclou la renaturalització del riu i el Parc del Congost i rep una subvenció de 3 milions i mig d’euros dels Fons Next Generation.

Entrevista
Entrevista a Roger Figueras, Director de Planificació i Desenvolupament de la Fundació Philippe Cousteau – Unión de los Océanos

La fundació que difon el llegat del mític comandant Jacques Cousteau i el seu fill Philippe ha triat Catalunya, i més concretament l’Estartit (Baix Empordà), per a instal·lar-hi la seva seu científica central a escala mundial (l’entitat té projectes a 34 països). 

Butlletí