Neix la Federació d'Entitats d'Educació Ambiental

Sol·liciten una entrevista amb la ministra de medi ambient per traslladar les seves preocupacions
Redacció
10/01/2009 - 00:00

Amb l'objectiu de tenir una representació pròpia i conjunta a nivell estatal, les associacions autonòmiques d'Educació Ambiental s'han constituït en la Federació d'Entitats d'Educació Ambiental (FEEA), de la qual a l'actualitat en formen part la Asociación de Educación Ambiental de Madrid (AEAM), la Asociación Valenciana de Educación Ambiental y Desarrollo Sostenible (AVEADS), la Red de Educadores Ambientales de Castilla y León (RED), la Societat Balear de Educación Ambiental (SBEA), la Societat Catalana d'Educació Ambiental (SCEA), la Sociedade Galega de Educación Ambiental (SGEA), la Asociación para la Promoción de la Educación Ambiental de Cantabria (APEA) i la Red Foro de Educación Ambiental de Extremadura.

La FEEA reuneix i coordina, a través de les entitats que la formen, a persones vinculades a organitzacions ecologistes, col·lectius de renovació pedagògica, interpretació del patrimoni, fundacions, organismes públics, docents de tots els camps de l'educació formal i els propis educadors i educadores ambientals que han anat consolidant-se socioprofessionalment, teixint xarxes multisectorials i organitzant-se en les associacions autonòmiques d'Educació Ambiental.

L'educació ambiental davant la crisi ecològica
Els integrants de la Federació consideren que tots els problemes ambientals tenen la seva base en problemes socials, per això ara resulta necessari enfortir i potenciar l'Educació Ambiental com una de les eines necessàries per la resolució dels problemes socioambientals.

En aquest marc, l'Educació Ambiental s'ha mostrat, des de fa més de 30 anys, com una eina estratègica en l'assoliment dels objectius fixats per les polítiques ambientals més ambicioses, resultant ser sens dubte l'instrument més eficaç i eficient en relació als limitats recursos invertits en ella.

L'actual situació de crisi ecològica aguda que està vivint el planeta fa imprescindible la posada en marxa de polítiques ambientals que mitiguin les conseqüències d'aquest col·lapse en el model de desenvolupament. Els instruments socials, destacant l'Educació Ambiental, haurien d'orientar el camí de les comunitats humanes cap a l'horitzó de la sostenibilitat.

Una de les primeres iniciatives de la Federació d'Entitats d'Educació Ambiental ha estat sol·licitar una entrevista amb la ministra Elena Espinosa, amb la finalitat de presentar formalment la Federació i fer-li arribar la preocupació per l'actual situació de l'Educació Ambiental, especialment després de la reestructuració de l'organigrama del nou Ministeri, en el que l'Educació Ambiental perd clarament rang administratiu, recursos i influència.

Així mateix la FEEA demanarà a la ministra compromisos concrets sobre les seves responsabilitats en Educació Ambiental, tal i com se li exigeix a través del Libro Blanco de la Educación Ambiental en España i de totes les convencions i acords estatals i internacionals de la seva competència.

Relacionats

Article

L’Observatori de l’Aigua de Terrassa, OAT, l’òrgan de participació ciutadana vinculada al servei d’abastament municipal, celebra el cinquè aniversari de la seva creació.

Butlletí