Més recursos econòmics per al transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona

16/11/2004 - 00:00
La Generalitat de Catalunya, el Govern central, l'Ajuntament de Barcelona i l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) han acordat aportar de manera retroactiva 1.174 milions d'euros per finançar el transport públic de l'àrea metropolitana entre els anys 2002 i 2004. Així ho recull el servei de premsa de l'Ajuntament, a partir d'unes declaracions del primer tinent d'alcalde del consistori barceloní, Xavier Casas. Segons el Contracte Programa, que és un acord que té per objectiu sufragar les despeses d'explotació del transport públic, la Generalitat aportarà el 40,7% d'aquesta suma, l'Estat el 32,4% i l'Ajuntament i l'EMT el 26,9%. L'aportació pública es completarà amb els ingressos pel cobrament de les tarifes del transport públic, que van augmentar fins a 967 milions d'euros entre els anys 2002 i 2004. L'acord entre les administracions públiques per finançar el transport públic per a l'any 2005 està en fase de negociacions, tot i que es preveu que la suma de les aportacions econòmiques sigui d'entre 474 i 486 milions d'euros. Segons Xavier Casas, aquesta nova injecció de diners tindrà per objectiu millorar el servei d'autobusos urbans i interurbans. Respecte de l'ús del transport públic, la demanda ha augmentat el 4% durant el primer semestre de l'any 2004, amb un total de 443 milions de viatges, 17 milions més que durant el mateix període de l'any passat. Aquestes dades les va donar a conèixer l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), i va afegir que el títol més utilitzat pels usuaris del transport públic integrat és el T-10, seguit del T-50/30 i del T-Mes, que ha experimentat un augment del 23,7%. Font: BCN.es

Relacionats

Butlletí