Més prevenció i reutilització a les deixalleries de La Plana

16/05/2023 - 08:37

La Mancomunitat La Plana millora la prevenció i reutilització dels residus renovant el reglament de les deixalleries.

L’actualització del reglament s’ha aprovat unànimement i preveu aplicar un nou sistema per definir topalls en les aportacions.

L’assemblea general de la Mancomunitat La Plana, amb representants dels 13 pobles que la formen, ha aprovat unànimement aquest vespre el nou reglament que defineix el funcionament de les tres deixalleries d’Aiguafreda, Taradell i Tona i les dues deixalleries mòbils.

La renovació del reglament es produeix nou anys després de la seva redacció i incorpora novetats com la previsió d’aplicar un nou programa que permeti controlar les aportacions màximes de residus, tant per tipus de producte com per persona usuària; i el foment de la reutilització d’objectes i la prevenció de residus, d’acord amb les indicacions de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC).

Durant l’any 2022, es van recollir 2.709  tones provinents de 30.036 persones usuàries.

En aquest sentit, el president de la Mancomunitat La Plana, Pere Medina Serrahima, remarca l’objectiu de potenciar la reutilització per donar valor als residus i continuar cuidant l’entorn per fer futur.


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article


Aquest any 2025 es compleix els 25 anys que els municipis de Tiana, Tona i Riudecanyes van ser els primers municipis catalans a implantar la recollida selectiva porta a porta.

Notícia

Tallers, activitats educatives i iniciatives internes promouen la reducció i la reutilització als pobles mancomunats durant la Setmana Europea de la Prevenció de Residus.

Notícia

L’objectiu és fomentar hàbits de consum sostenibles i reduir l’ús del plàstic en línia amb la normativa que prohibeix el lliurament gratuït de bosses de plàstic d’un sol ús als mercats i comerços de Catalunya. 

Butlletí