Mataró posa en marxa la recollida porta a porta dels residus a les urbanitzacions

27/10/2022 - 09:00

El nou servei de l'Ajuntament de Mataró s’engega el proper diumenge 30 d’octubre a totes les urbanitzacions ubicades fora del nucli urbà. Els veïns i veïnes hauran de deixar els diferents residus correctament separats a la porta del seu habitatge segons el calendari i horaris establerts.​

El porta a porta a les urbanitzacions neix amb un doble objectiu: millorar la recollida selectiva i pujar el rati de reciclatge i, a la vegada, millorar també els punts d’abocament incontrolat que es generaven al voltant dels contenidors que hi havia fins ara. La recollida porta a porta s’implantarà a les urbanitzacions de Vallveric, Can Quirze, La Fornenca, Can Marquès, La Cornisa, Can Serra, Les Sureres i Can Vilardell, totes elles ubicades fora del nucli urbà.

Per lliurar els residus, els veïns i veïnes d’aquestes zones hauran d’utilitzar cubells i bosses homologats i identificats que són facilitats per l’Ajuntament. Durant el mes d’octubre s’estan celebrant reunions informatives adreçades als residents i s’han instal·lat punts informatius per lliurar els kits del porta a porta.

El primer dia de servei serà el diumenge 30 d’octubre, quan ja cal treure els residus a la porta de casa amb els nous cubells a partir de les 21 h. La recollida dels residus es fa entre les 5 h i les 13 h de l’endemà. Cada nit caldrà deixar la fracció dels residus que toca d’acord al següent calendari:

  • Dilluns: Vidre i Resta
  • Dimarts: Petites restes vegetals (en aquest cas cal treure-les abans de les 14 h)
  • Dimecres: Orgànica i Envasos
  • Dijous: No hi ha recollida
  • Divendres: Orgànica i Paper i cartró
  • Dissabte: No hi ha recollida
  • Diumenge: Orgànica i Envasos


Tot i que la fracció resta només es podrà treure els dilluns, el tèxtil sanitari (bolquers, compreses) es podrà deixar cada dia en una bossa a part amb un adhesiu identificatiu. Recollirà els residus un vehicle bicompartimentat, amb dos compartiments per recollir de forma separada les dues fraccions que toquin cada dia.

Durant els primers mesos del porta a porta es farà un seguiment acurat del servei per tal d’evitar i resoldre qualsevol dificultat que pugui sorgir. 

Els veïns i veïnes podran utilitzar la nova app MataróNeta Connecta per, amb el seu codi usuari de la deixalleria, demanar material de recollida per la fracció vegetal, cubells o bosses quan les necessitin, i també enviar possibles incidències. També hi haurà un punt d’informació fixe sobre aquest porta a porta a l’edifici del Pericó.

 

Nous models innovadors de recollida selectiva

Mataró va engegar l’any passat el nou contracte del servei de recollida de residus, neteja viària i platges amb l’objectiu d’incrementar les xifres de reciclatge i la qualitat dels residus recollits, i millorar l’estat de neteja general de la ciutat. Amb el nou contracte, l’Ajuntament ha augmentat en 1,6 milions d’euros la despesa anual que destina als serveis de neteja i recollida de residus (s’ha passat de 10,2 a 11,8 milions), i la despesa per habitant destinada a aquests conceptes també ha crescut de 72,93 € per habitant i any (2020) a 92,72 € per habitant i any.

Fins ara ja s’han implantat models innovadors de recollida selectiva com la recollida a domicili de mobles i altres residus voluminosos, el porta a porta comercial, la recollida selectiva mòbil al Centre o el porta a porta a les urbanitzacions que s’inicia dissabte. Per posar en marxa aquests nous serveis i d’altres previstos l’Ajuntament va aconseguir un ajut de Compra Pública d’Innovació de l’Agència de Residus de Catalunya per valor de 3.479.949,82 €. L’ajut permetrà finançar prop del 50 % del cost total del projecte presentat (7.655.757,72 €).



 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Article

Aquest és el balanç de les primeres setmanes de funcionament del servei de recollida selectiva, que s'aplica a un miler de llars de vuit urbanitzacions de Mataró.

Notícia

Totes les urbanitzacions adoptaran el nou sistema de recollida a l’octubre, i se’n retiraran els contenidors que molts cops són ‘punts negres’.

Article

La participació real de la ciutadania en el nou model de recollida se situa actualment en el 60 % respecte el total d’habitatges i petits negocis de la zona.

Butlletí