L’Hospitalet inicia la implantació de la xarxa bàsica pedalable, connectada i segura

Font: Ajuntament de l'Hospitalet

23/09/2020 - 10:44

L’actuació forma part de les mesures adoptades per l’Ajuntament a l’espai públic per la COVID-19 i per fomentar la mobilitat sostenible. Els treballs, que tenen una durada aproximada d’un mes, permetran els desplaçaments segurs en bici a la ciutat, de nord a sud i d’est a oest.

Aquest setembre han començat els treballs per implantar al conjunt de L'Hospitalet la xarxa bàsica pedalable, que transcorrerà pels principals eixos horitzontals i verticals de la ciutat. Amb aquesta actuació, que tindrà una durada aproximada d’un mes, es completarà la xarxa que permetrà connectar de manera completa, contínua i segura els desplaçaments en bici per la ciutat. L’actuació forma part de les mesures adoptades per l’Ajuntament a l’espai públic per la COVID-19 i en la línia de fomentar la mobilitat sostenible.

La xarxa bàsica pedalable, que completarà la xarxa secundària ja implantada als districtes, té per objectiu connectar per a l’ús de la bicicleta els diferents barris de L’Hospitalet i també els municipis veïns, amb uns itineraris continus i segurs que transcorren de nord a sud i d’est a oest de la ciutat.

Aquests itineraris dissenyats per a l’ús de la bicicleta transcorreran per carrils pacificats de coexistència amb el cotxe —amb límit de velocitat a 30 km/h— i també carrils bici segregats, segons la idoneïtat de cada tram.

L’actuació per implantar-la consisteix en la instal·lació de la nova senyalització horitzontal i vertical de trànsit als carrers, així com de les mesures de seguretat viàries, com els elements separadors de carril i els semàfors per a bicicletes.

Aquests són els itineraris de la xarxa bàsica pedalable:

Eixos verticals:

  • Porta Nord - Granvia:

Avinguda d’Albert Bastardas, avinguda del Doctor Ramon Solanich i Riera, avinguda d’Isabel la Catòlica, carrer de Girona, avinguda de Pau Casals, avinguda de la Fabregada, travessia Industrial i rambla de la Marina.     

  • Porta Nord - Zona Franca:

Avinguda d’Albert Bastardas, avinguda del Doctor Ramon Solanich i Riera, avinguda del Torrent Gornal, carrer de Rosalía de Castro, avinguda de Josep Tarradellas i Joan, carrer del Canigó, carrer de Santa Eulàlia, avinguda d’Amadeu Torner i avinguda de Joan Carles I.                       

  • Esplugues - Granvia/Hospital de Bellvitge:                                                         

Carretera d’Esplugues, avinguda de Josep Tarradellas i Joan, carrer de la Riera de la Creu, rambla de la Marina, travessia Industrial i avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge.                                     

  • Sanfeliu - Granvia/Hospital de Bellvitge:

Carrer de l’Estronci, carrer de la Riera del Canyet, avinguda de Josep Tarradellas i Joan, carrer de la Riera de la Creu, rambla de la Marina, travessia Industrial i avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge.

Eixos horitzontals:

  • Esplugues - Barcelona (plaça d’Espanya):

Avinguda de Manuel Azaña, carretera de Collblanc, carrer de Sants i carrer de la Creu Coberta.

  • Pubilla Cases - Riera Blanca:

Avinguda del Masnou, avinguda de Catalunya, carrer del Montseny, carrer de Mas, carrer de Llançà, carrer d’Albareda, ronda de la Torrassa, ronda de la Via, carrer d’Holanda i carrer de Santiago Apòstol.

  • Cornellà - Barcelona (carrer de la Constitució):

Avinguda del Carrilet, carrer de Barcelona, carrer Major, carrer d’Enric Prat de la Riba i carrer de Santa Eulàlia.

  • Cornellà sud - Ciutat de la Justícia:

Carrer d’Arquímedes, carrer de la Feixa Llarga, travessia Industrial, carrer de Narcís Monturiol, carrer de l’Aprestadora i avinguda del Carrilet.

  • Hospital de Bellvitge - plaça de Cerdà:

Carrer de la Residència, carrer de l’Ermita de Bellvitge, rambla de la Marina, avinguda d’Amèrica i avinguda de la Granvia.

La implantació de la xarxa bàsica pedalable suposa un pas endavant important en el foment de l’ús de la bicicleta a la ciutat, un dels objectius del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet, i completa les actuacions dutes a terme fins ara en aquest àmbit amb la creació de carrils bici i vies 30.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Balanç positiu del primer dia de l’entrada en funcionament de Tarragona ciutat 30. Una iniciativa que modifica la part de l'actual ordenança de convivència que regula la circulació de tot tipus de vehicles per la ciutat amb l’objectiu de situar les persones en el centre de la planificació urbana i aconseguir una mobilitat urbana sostenible, més segura i saludable.

Notícia

Per donar suport a l’execució de vies ciclistes per part dels ens locals, la Generalitat va publicar el passat 2018 una primera convocatòria d’ajuts per a fomentar l'execució d'actuacions de vies ciclistes, aquesta convocatòria va estar dotada de 20 MEUR per cofinançar el 50% del cost de les actuacions.

Entrevista

ConBici és l'entitat de referència a Espanya per a la promoció de la bicicleta com a mitjà de transport habitual, segur i sostenible. Reuneix 65 associacions i col·lectius de ciclistes de tota Espanya. Hem volgut parlar amb la seva coordinadora Laura Vergara per tenir la visió en el context post-COVID dels que representen i defensen davant entitats públiques i privades els drets i els interessos de les persones que utilitzen la bicicleta com a mitjà de transport o de lleure, per tal d'aconseguir implementar mesures, normatives, infraestructures i tot allò que fomenti la cultura de la bicicleta.

Butlletí