Les emissions de CO2 dels cotxes nous han baixat un 11,8% des del 1995 a Europa

28/06/2005 - 00:00
Les emissions de CO2 dels vehicles privats continuen sent un factor de pes a l'hora de plantejar una estratègia de cara al compliment del Protocol de Kyoto. Malgrat que les emissions d'aquests vehicles han baixat, en els cotxes nous, d'un 11,8% des del 1995 als 15 països més anitcs de la UE, aquests tenen un pes massa gran en la balança d'emissions com per donar-se per satisfet amb l'actual percentatge. El transport de carretera, segons les dades de la Comissió Europea, genera una cinquena part de les emissions de CO2. D'aquesta quantitat, la meitat prové dels vehicles privats. La Comissió Europea celebra, en un comunicat oficial, l'esforç de la indústria del vehicle, especialment la representada en les ssociacions Europea i Japonesa, però reclama iniciatives complementàries. La CE recorda a aquestes associacions, així com també a la de productors coreans, amb qui també s'està negociant, l'acord voluntari d'arribar a l'objectiu de fer vehicles que emetin només 140 g de CO2 per quilòmetre, de cara als anys 2008 i 2009. La UE voldria, a la llarga, reduir a aquesta xifra als 120 g de CO2 per quilòmetre. Els compromisos de les associacions europea, japonesa i coreana per reduir són el principal pilar de la CE en la seva Estretègia de reducció de CO2 en els nous cotxes. Els altres dos pilars són la informació al consumidor (especialment relacionada amb l'etiquetatge de l'eficència energètica) i la fiscalitat. Més informació, aquí.

Relacionats

Butlletí