L'associació per a la promoció del transport públic subratlla de nou els beneficis del TGV regional

18/05/2006 - 00:00
L'Associació per a la Promoció del Transport Públic ha assenyalat en un comunicat el caràcter 'històric' del tren que anirà directament de Barcelona a Madrid i viceversa sense aturar-se. El tren, que s'anomena Alvia, està previst que sortís dijous de Barcelona a les 15:30 i que arribés a Madrid a les 19:55. El viatge de sentit contrari començava a Madrid a les 19:20 i arribava a Barcelona a 23:35. En els dos casos empra 4 h i 15 minuts en fer el trajecte sobre un recorregut de 679 km, la qual cosa suposa una important velocitat mitjana de 160 km/h, gairebé el doble de la d'un cotxe. 160 km/h de mitjana és dels valors més alts que es poden trobar al ferrocarril europeu. L'associació aprofita per subratllar que: 1. EL TGV és tan interessant per les curtes distàncies com per les llargues. El paper del TGV regional és essencial perquè per anar ràpid a Madrid ja existia des de fa molts anys l'avió amb preus molt competitius. 2. El TGV regional ha de parar també a poblacions mitjanes i, com fa a Alemanya i a França, ho ha de fer igualment a estacions des de les que es pot fer la disseminació de viatgers. En el cas de Catalunya, aquest estacions són Martorell (FGC i Renfe), Vilafranca del Penedès, Sant Cugat (FGC i Renfe), Sant Celoni, Montblanc, etc. 3. Per no crear exclusió social, el sistema tarifari del TGV regional no ha de ser superior a l'actual de Renfe regional. El TGV no pot ser mai un tren elitista. 4. No té sentit fer un túnel per Barcelona si els TGV regional no s'aturen a Passeig de Gràcia, la parada més cèntrica de Renfe. 'No es poden llençar per la borda 234 milions d'euros, el que val el túnel, sense cap profit, únicament per la megalomania d'alguns de foradar més que ningú.' Més informació a www.documentsptp.org/activitats/20060419-tunels_bcn.pdf.

Relacionats

Butlletí