L'Anella Verda de Sant Cugat del Vallès es queda per convertir-se en una gran xarxa ciclable

Font: cugat media

07/08/2020 - 08:00

L'actuació es complementarà a curt i mitjà termini amb la connexió amb els districtes i mesures de promoció de l'ús de la bicicleta

L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès manté l'aposta per l'Anella Verda i vol convertir-la en una gran xarxa ciclable connectada amb els districtes.

La proposta rebrà alguns ajustos, el primer d'ells l'eliminació del carril bici de la calçada a la rambla de Ribatallada la primera setmana de setembre, per subsanar les deficiències que s'han detectat durant aquest mes d'aplicació, però es mantindrà gairebé en la seva totalitat. La intenció de l'equip de govern és, de fet, potenciar encara més aquesta aposta per la mobilitat sostenible i activa de cara al futur.

Les actuacions de connexió amb altres zones de la ciutat, com el Parc Central, Can Mates, can Domènech, Volpelleres, La Floresta i Valldoreix, són accions a 'curt i mitjà termini', com ha explicat el regidor de Mobilitat José Gallardo i la majoria no requereixen de grans actuacions urbanístiques.

L'aposta per l'anella verda, segons ha explicat l'alcaldessa, Mireia Ingla, forma part d'un conjunt de mesures que l'acompanyaran, entre les quals destaquen la Zona de Baixes Emissions (ZBE), la nova ordenança de bicicletes i patinets que s'aprovarà aquest dilluns al ple i un nou pàrquing dissuasori que complementi el de Can Magí 'a l'altra banda de la ciutat'.

Tot plegat, amb l'objectiu de transformar la mobilitat del centre de la ciutat i especialment de l'eix format pel carrer de Francesc Moragas i l'avinguda de Rius i Taulet per on, segons un estudi realitzat per tècnics municipals, un 80% dels cotxes que hi passen tenen alternatives de mobilitat i no caldria que travessessin el centre de la ciutat. La nova ordenança de bicicletes i patinets servirà també per reforçar 'la seguretat' dels qui es decideixen per aquest mètode de transport, segons ha explicat Gallardo, que ha argumentat que aquests canvis al centre urbà van en la línia dels que s'han fet en grans ciutats com Barcelona o París.



Ajustos al projecte actual

  • Es restabliran els dos carrils de circulació a la rambla de Ribatallada, es mantindrà el carril bici existent a la vorera que connecta amb l'avinguda de Pla del Vinyet i el Trade Center.
  • Més places de càrrega i descàrrega a la plaça de Francesc Moragas.
     
  • Més places de càrrega i descàrrega a la rambla de Ribatallada entre Girona i Francesc Moragas.
  • Habilitades i millorades zones de càrrega i descàrrega a Sant Bonaventura.
  • S'han pintat de vermell encreuaments concrets per millorar la seguretat.

 

Així quedarà la xarxa ciclable de Sant Cugat


 

Categories: 

Relacionats

Article

L'Ajuntament de Cornellà ha inicat l'ampliació de la zona exclusiva per a vianants en més de 13.000 metres quadrats i la xarxa pedalable, en més de 21 quilòmetres. 

Acte
05/10/2021 - 00:00
Notícia

El Bicibús és una iniciativa que fa temps que es duu a terme als països baixos i a d’altres localitats, i que pretén que nens i nens realitzin el trajecte cap a l’escola en bicicleta, en grup i de manera segura. Aquesta modalitat de transport escolar està organitzada i coordinada per les famílies amb la participació del centre escolar i el suport municipal, teixint així comunitat educativa i amb els infants com a principals protagonistes.

Butlletí