La UPC i ESADE creen un Centre Regional d'Expertesa sobre Educació per la Sostenibilitat

10/03/2005 - 00:00
La UPC i ESADE han creat, un cop aprovat per la Universitat de Nacions Unides(UNU) un Centre Regional d'Expertesa en Aprenentatge per al Desenvolupament Sostenible a Barcelona. Aquest projecte s'emmarca en la Dècada de Nacions Unides per a l'Educació per al Desenvolupament Sostenible (2005- 2014). El Regional Centre of Expertise-Barcelona - RCE -és un dels 7 existents al món, entre els quals destaca el Greater Sendai Region, al Japó o el Pacific Island Countries of South Pacífic a les illes Fiji.
La UPC ha impulsat el projecte a través del Centre Interdisciplinar de Tecnologia, Innovació i Educació per la Sostenibilitat (Cities) i l'ESADE a través de l'Institut Persona, Empresa i Societat (IPES). A més es preveu l'adhesió de nombrosos actors en el futur. Els centres regionals d'expertesa, entre d'altres hauran de servir com a base per al disseny curricular i promoció de la capacitat educativa en desenvolupament sostenible, així com de suport per a la coordinació dels plans d'estudis en nivells diferents. També facilitaran els lligams entre ciència, investigació i recerca, centres d'ensenyament, polítics, empresa, etc.
Han-Van Ginker, rector de la UNU creu que 'els RCE han de ser identificats com els monuments de la llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO i que el resultat final de la Dècada de Nacions Unides per a l'Educació per al Desenvolupament Sostenible hauria de ser una xarxa global de RCE.
En aquest sentit, Dídac Ferrer, coordinador del Cities, destaca que el RCE parteix de la base que el treball per fomentar l'aprenentatge individual i col·lectiu de la sostenibilitat té dos grans eixos. El vertical basat en tots els espais educatius i l'eix horitzontal basat en la interacció d'aquest espais amb la resta de la societat. Per això el repte del RCE és donar impuls a ' creure'ns el paper clau que tenim per construir col·lectivament un futur viable, tant des de la recerca i educació com des de la participació activa de la societat. Sembla que la transició que es demana a la universitat és la de passar de ser uns observadors que de tant en participen a ser uns participants que de tant en tant observen'.
Podeu saber més sobre la Dècada de les Nacions Unides sobre l'Educació per al Desenvolupament Sostenible aquí. Teniu més informació sobre el paper dels Centres d'Expertesa sobre Educació en sostenibilitat en aquest estudi.
AdjuntMida
Image icon Foto: UNESCO40.67 KB

Relacionats

Butlletí