La UE inclourà un finançament específic per als espais naturals de Xarxa Natura 2000

12/09/2005 - 00:00
El Consell de ministres de la UE ha aprovat un acord polític sobre el Reglament Life+, que incorpora un finançament específic per a biodiversitat i espais naturals. Per tant, tot i que la dotació econòmica està pendent de l'aprovació dels futurs pressupostos comunitaris, s'ha aconseguit salvar el finançament específic per la xarxa d'espais naturals natura 2000. Un finançament que la Comissió Europea va posar en perill en anunciar el març passat la desaparició del programa Life Natura,en contra de la voluntat de la majoria dels Estats membres i l'Eurocambra.
En aquest sentit, i segons ha afirmat la titular espanyola de Medi ambient, Cristina Narbona, aquest acord polític incorpora al programa la gestió de les zones protegides per la Xarxa Natura 2002, i permetrà a l'Estat Espanyol obtenir uns 3 milions d'euros anuals més, del que obté en l'actualitat per a la protecció de la biodiversitat. De fet, el text, acordat després d'un llarg debat derivat de les divergències entre països, situa a Espanya com segon país més beneficiat pels fons del programa després d'Alemanya.
L'objectiu de LIFE+, que s'aplicarà en el període 2007-2013, és finançar el desenvolupament, l'engegada, el control i l'avaluació de la política i la legislació comunitària sobre medi ambient. La Comissió Europea ha proposat destinar més de 2.000 milions d'euros a aquestes accions, dels quals s'assignaria a Espanya entre 24 o 25 milions anuals. Un pressupost que serà gestionat en un 80% pels Estats membres i la resta per la Comissió Europea.
Frenar l'impacte de l'aviació sobre el canvi climàtic D'altra banda, els ministres han adoptat també un document de conclusions que demana a l'Executiu comunitari que comenci a elaborar de manera immediata' una proposta per a incloure l'aviació en el règim de comerç d'emissions de gasos contaminants', va explicar Narbona.
El debat dels ministres ha tingut en compte un informe comunitari publicat recentment, en el qual Brussel·les exposava les distintes opcions per a reduir l'impacte de l'aviació sobre el canvi climàtic.
AdjuntMida
Image icon Font:www.xn2000.lleida.com59.33 KB

Relacionats

Butlletí