La línia 2 del metro arribarà a l'aeroport de Barcelona

16/07/2006 - 00:00
El centre de Barcelona estarà connectat amb la línia 2 i sense fer cap transbordament amb l'aeroport del Prat, els dos recintes de la Fira de Barcelona i l'anell olímpic de Montjuïc. La línia 2 del metro es perllongarà des de l'estació de Sant Antoni fins al ramal de l'aeroport de la línia 9, per la qual cosa el centre de la ciutat estarà connectat de manera directe en metro amb l'aeroport del Prat. Així ho han anunciat el primer tinent d'alcalde, Xavier Casas, i el secretari de Mobilitat del departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), Manel Nadal, que també han destacat que la muntanya de Montjuïc tindrà servei de metro. Aquest projecte consisteix en allargar la línia 2 des de l'estació actual del mercat de Sant Antoni fins a la futura estació de la línia 9 de Parc Logístic, on totes dues línies convergiran en una de sola per utilitzar un mateix túnel fins a l'aeròdrom barceloní. Això significa que el ramal de la línia 9 del metro també serà utilitzat pels trens de la línia 2 sense necessitat que el passatger que vulgui anar a l'aeroport des del centre de Barcelona, per exemple des de plaça Universitat, faci transbordament d'una línia a l'altra. La línia 2 connectarà l'aeroport amb tots els recintes de Fira de Barcelona Aquest projecte, que suposa la construcció de cinc noves estacions de metro de la línia 2 -Poble Sec, Fira 1-MNAC, INEFC, Foc Cisell i Fira 2- amb l'objectiu de connectar aquesta línia que neix a Badalona amb l'estació de la línia 9 Parc Logístic, tindrà una inversió total de 588 milions d'euros i un plaç d'execució d'obres de 54 mesos. Això significa que el projecte estarà acabat a finals de l'any 2012, en paraules de Manel Nadal. D'aquesta manera, els dos recintes de la Fira de Barcelona (Fira 1 a la plaça d'Espanya i Fira 2 a la Gran Via) estaran connectats alhora amb el centre de la ciutat i l'aeroport. A més, el perllongament de la línia 2 travessarà la muntanya de Montjuïc, per la qual cosa es podrà donar servei de transport públic a equipaments tant populars com ara el MNAC, les Fonts de Montjuïc, l'INEFC, l'Estadi Olímpic i el Palau Sant Jordi. Per a Xavier Casas, aquest projecte suposa una millora substancial del transport públic a l'aeroport, que estarà connectat amb Barcelona per dues línies de metro (L2 i L9) i el servei de Rodalies Renfe.

Relacionats

Butlletí