La contaminació acústica és la principal queixa al Síndic de Greuges de Sant Boi

04/03/2007 - 00:00
El Síndic municipal de Greuges de Sant Boi de Llobregat, Carles Dalmau, ha presentat en el Ple municipal de març el balanç de l'actuació realitzada durant 2006. La institució, que té per objectiu mediar entre els ciutadans i l'administració local, va realitzar l'any passat 532 intervencions, una xifra sensiblement per sota de la de l'any anterior, quan hi van haver 589 demandes. El descens ve determinat, segons l'informe, pel fet que la ciutadania cada vegada té un major coneixement dels mecanismes de defensa dels seus drets i escull amb més encert interlocutor (el Centre de Mediació Ciutadana, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, etc.). De les peticions que van arribar a l'oficina del Síndic de Greuges de Sant Boi, la majoria van ser resoltes amb assessorament i un centenar eren queixes. De les queixes rebudes, se'n van tramitar 35 queixes i la resta no van ser admeses (pel seu anonimat, per exemple), van ser arxivades (pel desistiment dels seus promotors) o desestimades (per manca de competència municipal). De les queixes tramitades, 24 s'han resolt per la via de la mediació, 8 amb la recomanació expressa del Síndic i 3 directament sense intervenció. Els temes principals de queixa ciutadana a Sant Boi pel que fa a l'actuació de l'Ajuntament van ser la contaminació acústica, la responsabilitat patrimonial de l'administració local en cas de caigudes a la via pública, la manca de coordinació entre els departaments de l'Ajuntament i la tardança o falta de resposta a les peticions ciutadanes. En l'escrit de presentació de la memòria, Carles Dalmau considera que aquests drets vulnerats són sinònim de "mala pràctica administrativa" i conclou que per evitar gran part de les queixes "seria convenient, útil i eficaç per a tota l'organització municipal, el dotar-se d'un codi ètic de bona conducta administrativa, la finalitat del qual seria donar una millor i actualitzada resposta, un major i exigent compliment en el municipi ... del dret de les ciutadanes i els ciutadans a la bona administració". A més de les queixes que van fer arribar els veïns i veïnes, l'any passat el Síndic va presentar a l'Ajuntament dos intervencions d'ofici. Una relativa a la tramitació de les denúncies de circulació de vehicles i l'altra en referència directa al dret de l'habitatge, principalment en casos de mobbing immobiliari.

Relacionats

Butlletí