La campanya contra el malbaratament alimentari s’estén als restaurants i comerços de Molins de Rei

05/04/2018 - 09:23

Entre un 4 i un 10% del menjar que compra un restaurant acaba a les escombraries.

Per reduir aquests índexs de malbaratament, l’Ajuntament de Molins de Rei, conjuntament amb Remenja’mmm, ha impulsat una campanya que vol normalitzar entre els clients i comensals dels restaurants l’hàbit d’emportar-se el menjar i la beguda que no s’han acabat. També s’està analitzant el malbaratament alimentari al sector comercial de la vila per dissenyar estratègies que permetin minimitzar-lo.

L’Ajuntament de Molins de Rei continua treballant per sensibilitzar sobre les repercussions del malbaratament alimentari. Una de les darreres accions que s’han adoptat és promoure la campanya “Remenja’mmm. Massa bo per llençar-ho” entre els bars i restaurants de la vila. Els establiments que s’adhereixin a la campanya reben diferents materials gràfics i de promoció, bosses de paper per facilitar que els clients s’enduguin el menjar que no s’hagin acabat i consells tècnics per optimitzar la compra d’aliments i la configuració de les racions.

Paral·lelament també s’ha impulsat una anàlisi de la situació del malbaratament alimentari als comerços de Molins de Rei. Aquest estudi pretén fer un diagnòstic sobre el malbaratament al sector comercial i conèixer quines són les especificitats d’aquest fenomen, realitzant una enquesta a una selecció de comerços i supermercats i una posterior avaluació dels resultats. Els resultats obtinguts permetran fer una primera radiografia de com es produeix aquest fenomen a escala local i dissenyar accions i estratègies per tal de minimitzar-lo.

A més, des de finals de l’any passat s’estan duent a terme diverses activitats dirigides a tota la ciutadania en general i molt especialment als infants i joves. Un dels objectius d’aquestes accions és situar-los com a motor de canvi en el repte de l’aprofitament alimentari. En aquest sentit, s’han dut a terme diversos tallers i visites a la planta de triatge adreçades a les escoles. També s’ha convocat  un concurs de contes i d’idees sota el lema #elmenjarnoesllença amb l’objectiu de fomentar la participació d’infants i joves en la construcció de solucions davant d’aquest repte.

En el marc  de la Fira de la Candelera també es va dur a terme un taller de cuina de malbaratament alimentari, un showcooking antimalbaratament i es va realitzar un menú degustació amb cuina de reaprofitament.  

Altres activitats que es duran a terme durant el 2018 són una espigolada popular; una sessió de cuina en directe al carrer sobre cuina d’aprofitament; i actes de prevenció del malbaratament alimentari en l’entorn domèstic.


 

Categories: 

Relacionats

Article

L'estudi 'Escoles contra el malbaratament alimentari', premiat pel PEMB i l'IND+I Science, ha quantificat el malbaratament alimentari i ha aplicat estratègies de canvi de comportament a 5 menjadors escolars de la RMB

Notícia

Ecovidrio i la Unió Esportiva Santboiana van impulsar des de mitjans de febrer la campanya a 'Aquest partit el guanyem nosaltres', per reciclar el pes del primer equip del club en envasos de vidre.

Acte
14/03/2020 - 09:00
Cornellà de Llobregat

Butlletí