Ja es pot accedir amb autobús als polígons de Montmeló, Parets i Montornès

29/06/2005 - 00:00
Més de 13.000 treballadors han pogut accedir aquesta setmana al seu lloc de treball en transport públic, ja que dues línies d'autobus estan funcionant des del 27 de juny per unir els nuclis urbans de Montmeló, Parets i Montornès amb els polígons industrials de la zona. Amb aquesta mesura queden connectades 377 empreses amb el nucli de les tres poblacions. Les noves línies per tant uneixen la zona urbana amb els polígons industrials dins del cercle que formen els municipis (Concentració Industrial del Vallés, Montornés Nord, El Pedregar, Llevant, Circuit, Can Volart, Zeta, Autopista i Mollet). Aquestes línies adapten els horaris a la tipicitat de les indústries i estan coordinades amb els horaris de les dues estacions de Rodalies (Montmeló i Parets de Vallès). La línia estarà gestionada per l'empresa Sagalés i tindrà 2 recorreguts circulars en dos sentits inversos pràcticament idèntics. La iniciativa forma part del programa pilot de mobilitat per a 22 polígons industrials que està elaborant la Generalitat aquest 2005. Aquesta actuació està prevista en la Llei 9/2003 de Mobilitat que estableix que el govern ha d'elaborar un pla de mobilitat per als polígons industrials i zones de concentració de centres de treball. En aquest sentit, segons el Departament de Política Territorial i Obres Públiques els pressupostos de la Generalitat d'enguany preveuen una partida de 400.000 euros per a la millora de l'accessibilitat als polígons industrials, en l'aposta per un model de mobilitat no discriminatori socialment. La finalitat d'aquestes noves línies és corregir un dels problemes de mobilitat més greus a Catalunya, el fet que actualment l'accés a un lloc de treball en un polígon industrial depèn de la tinença d'un carnet de conduir (el 55% de la població catalana no en té) i la possessió d'un vehicle. Es per això que la Llei aborda específicament la qüestió de l'accessibilitat als polígons industrials. Les noves línies de bus de Montmeló,Parets i Montornès unides a altres línies que s'estan posant en marxa - i que podeu consultar a la web de mobilitat de Comissions Obreres- volen ser per tant un corrector dels desequilibris socials i ambientals que produeix l'actual sistema de mobilitat basat en el vehicle privat i permetre l'accés universal al lloc de treball.

Relacionats

Butlletí