Hereu reclama un pla director d'infraestructures metropolità per millorar la mobilitat

03/04/2007 - 00:00
En una conferència al Col·legi d'Enginyers de Barcelona, l'alcalde de Barcelona Jordi Hereu ha proposat dissenyar un Pla Director d'Infrastructures metropolità per millorar la mobilitat i potenciar la sostenibilitat. L'alcalde ha recordat la importància del servei de Rodalies en la mobilitat de Barcelona i de tota l'àrea metropolitana. En aquest sentit, ha afegit que els problemes d'avaries de les últimes setmanes posen de manifest el "drama" que signifiquen per a la ciutat les actuals carències d'un transport públic metropolità. Com a exemple, Hereu ha explicat que els problemes de Rodalies han fet incrementar els darrers dies en 50.000 el nombre de cotxes que diàriament entren i surten de la ciutat. "El vestit s'ha quedat petit i, vegades, es pot descosir. Per tant, hem de fer el vestit més gros", ha dit l'alcalde. Per això, ha reclamat que es faci un salt qualitatiu i quantitatiu important de Rodalies per crear un servei de transport públic metropolità eficaç i regular . "Hi ha inversions que les veurem ben aviat perquè fa temps que es van decidir, com la compra de nous trens, però és cert que hi ha decisions que s'han de prendre ara per fer aquest important salt", ha afegit. L'alcalde ha reiterat també la necessitat de construir un tercer túnel ferroviari -el projectat per connectar les estacions de Sants i La Sagrera per a la nova línia de l'AVE. Aquesta nova infrastructura, segons Hereu, ajudarà a millorar l'oferta dels serveis de rodalies, ja que es duplicarà el nombre de trens que actualment passen per les vies fèrries existents sota el carrer Aragó i plaça de Catalunya. En aquest sentit, ha afegit que el pla de rodalies "elaborat i consensuat" el 2005 amb la Generalitat és del tot vigent i que ara es troba "a la taula del Ministeri de Foment" a l'espera del seu desenvolupament. Més trens i menys cotxes Hereu ha defensat un conjunt de mesures per potenciar el transport públic i fer reduir l'ús del cotxe, amb la intenció de millorar la mobilitat. Avui en dia, el vehicle privat és el principal mitjà de transport per entrar a la ciutat. Concretament, 1.335.601 dels moviments diaris d'entrada a Barcelona es fan en vehicle privat, contra els 1,1 milions de desplaçaments en transport públic i els 49.000 que es fan a peu o en bicicleta. Al llarg de la seva exposició, l'alcalde ha proposat elaborar un Pla Director d'Infrastructures (PDI) d'àmbit metropolità per millorar la mobilitat i potenciar la sostenibilitat. "Es donen les circumstàncies per fer-ho i hem de fer-ho", ha reiterat. Ciutat habitable Els problemes i les propostes de mobilitat han centrat bona part de la intervenció de l'alcalde que també ha repassat algunes de les actuacions municipals per impulsar la sostenibilitat i l'eficiència energètica de la ciutat. L'alcalde defensa l'anomenat model Ciutat habitable, que passa per incrementar el benestar dels ciutadans de forma eficient i curosa amb el medi natural. "Ja no es pot construir benestar social sense qualitat ambiental", ha sentenciat l'alcalde.

Relacionats

Butlletí