Està en risc el compliment dels objectius d'Educació per a Tots, adverteix la UNESCO

11/03/2005 - 00:00
Les polítiques nacionals i internacionals descuiden massa l'alfabetització, la qual cosa deixa a milions d'adults al marge de la societat i frena les possibilitats de complir els 6 objectius de l'Educació per a Tots i reducció de la pobresa, indica l'Informe de Seguiment de l'Educació per a Tots en el Món, que presentarà l' Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) el 9 de novembre a Londres.
L'informe destaca que 771 milions d'adults no tenen coneixements mínims d'alfabetització i subratlla que, encara que el desafiament es planteja sobretot en les regions en desenvolupament, un nombre significatiu de joves i adults de països molt desenvolupats posseeixen, al seu torn, competències molt limitades.
Després de dibuixar el mapa del problema de l'analfabetisme a nivell mundial, l'estudi suggereix prioritats i programes destinats a joves i adults. Així mateix, analitza els progressos realitzats en matèria d'educació primària universal i de paritat entre els sexes: a pesar que en alguns dels països més pobres s'ha avançat, el ritme d'aquests avanços continua sent insuficient. L'informe inclou també un Índex de Desenvolupament que classifica a 123 països en funció dels seus resultats en relació amb els sis objectius fixats per la comunitat internacional en el Fòrum Mundial de l'Educació celebrat a Dakar (Senegal) en 2000.
Segons el document, aquests sis objectius són encara realitzables. Però per a aconseguir-los seria necessari que els països en desenvolupament acceleressin les seves accions i que l'ajuda internacional per a l'educació de base dupliqués, fins a arribar a nivells més elevats que els promesos pels països del G-8 al juliol de 2005 en Gleneagles (Escòcia).

Relacionats

Butlletí