Espanya implantarà el sistema de devolució, dipòsit i retorn per a ampolles de plàstic

Font: MITECO

27/11/2024 - 09:39

El Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic del Govern d'Espanya ha publicat al seu web un informe on destaca que està molt lluny de complir els objectius de reciclatge d’envasos que estableix la normativa estatal i europea.

L'informe que ha fet públic el ministeri és que Espanya no compleix l’objectiu de recuperació del 70% de les ampolles de begudes de plàstic d’un sol ús de fins a 3 litres que estableix la Llei de residus i sòls contaminats per a una economia circular. S’arriba a recuperar un 41,3% del total d’ampolles. 

La Llei de Residus espanyola establia que el 2023 Espanya hauria d'haver arribat al 70% de recollida separada d'ampolles de plàstic, cosa que ara es fa a través del contenidor groc. Si no ho fa, diu la legislació, «s'implantarà a tot el territori en el termini de dos anys un sistema de dipòsit, devolució i retorn per a aquests envasos que garanteixi el compliment dels objectius el 2025».Significa que després de més de dues dècades de mantenir un sistema de recollida d’envasos que s’ha demostrat ineficient (avui més que mai), es fa un pas endavant cap a un sistema, el SDDR, que garanteix una recuperació d’entre un 80 i un 90% a tots els països i regions on ja s’ha implantat.

 


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article


Banderes Verdes premia l’esforç de l’hostaleria local i dels ajuntaments amb el reciclatge d’envasos de vidre i la lluita contra el canvi climàtic.

Article

Mataró demana la implicació de la ciutadania per lluitar contra el malbaratament alimentari.

Article

Amb motiu del Dia Internacional Lliure de Bosses de Plàstic, la ciutat impulsa alternatives sostenibles i hàbits de consum més responsables per reduir la contaminació.

Butlletí