Es constitueix el grup de compra agregada d'energia de Montcada i Reixac

Font: Laveu.cat

04/01/2018 - 10:16

El grup de compra agregada d'energia de Montcada i Reixac ha començat a donar les primeres passes. Una vintena de responsables d'empreses, botigues i associacions de comerciants del municipi van signar el document de constitució del col·lectiu en el marc d'una reunió informativa que es va fer a la Casa de la Vila.

El consistori montcadenc és una de les administracions locals que s'ha afegit a aquesta iniciativa pionera. Durant la presentació, el president de l'Àrea Econòmica, Óscar Gil , va explicar que "l'objectiu d'aquest grup és, dintre d'un mercat totalment alliberat, aconseguir electricitat i gas al millor preu i fer-ho amb energia renovable certificada, complint així amb la directiva europea per la reducció d’emissions de CO2". El regidor va afegir que"a més, potenciarem l'autoconsum".

Aquest procés de creació un grup de compra agregada d’energia compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i respon a la voluntat del consistori de millorar la competitivitat del teixit productiu atenent a les necessitats i demandes expressades per empreses i establiments comercials de la ciutat. Alhora, també pretén afrontar el constant encariment del preu dels subministraments energètics.

Durant la trobada, el gerent de la consultora energètica i mediambiental, BioQuat, José Enrique Vázquez, va explicar el funcionament d'un grup de compra i de les subhastes de compra d'energia i va mostrar exemples d'altres grups de compra similars de recent creació. "El grup continua obert i animo a altres empreses i botigues del municipi a participar-hi", ha dit la regidora de Comerç, Montse Ribera

Els interessats es poden posar en contacte amb Promoció Econòmica i Ocupació, al correu promocioeconomica@montcada.org o al telèfon 935 648 505.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Les escoles Rosella i Roc Blanc de Viladecavalls presenten els seus projectes d’estalvi energètic i demanen plaques solars a l’Ajuntament.

Article

“En comunitat tenim més energia”: el Consell Comarcal impulsa accions per fomentar les comunitats energètiques al Vallès Occidental

Notícia

L’Oficina de Transformació Comunitària del Vallès Occidental acosta les comunitats energètiques a la ciutadania en el marc de la Setmana del Medi Ambient de Terrassa.

Butlletí