Els universitaris poden lluitar contra el canvi climàtic a través d'un bloc

27/10/2006 - 00:00
'El clima canvia. I tu?' és una campanya de la Fundació Natura que pretén sensibilitzar els estudiants universitaris sobre la importància de l'acció personal per frenar l'escalfament del planeta. Els universitaris han de connectar-se a un blog per mantenir gelada, el màxim temps possible, una escultura del món que s'ha introduït en un congelador. Una càmera web, situada a l'interior, permet veure en temps real l'evolució del bloc de gel a Internet. El funcionament de l'acció neix del concepte del desglaç dels Pols, una de les conseqüències més greus i visibles del canvi climàtic, i pretén simbolitzar la importància que poden tenir les nostres petites accions en la reducció de les emissions de gasos d'efecte hivernacle. 'La idea és molt senzilla: com més gent es connecti al blog, més temps romandrà el món de gel intacte. Quan ningú s'hi connecta, la temperatura puja i comença el desglaç', explica José Luis Gómez, responsable del blog de Frenaelcambioclimático.org. La campanya, de la Fundació Natura amb la col·laboració de l'agència CP Proximity, s'ha portat a terme gràcies a una subvenció del Ministeri de Medi Ambient, i s'emmarca dins del projecte ZeroCO2, Iniciativa per a la cura del clima, promogut per les ONGs Fundació Natura i Ecologia i Desenvolupament. La campanya es durà a terme fins a finals de novembre en una trentena d'universitats espanyoles. 'Creiem que aquesta campanya és una inversió de futur, ja que els universitaris són un dels col·lectius més sensibilitzats sobre els temes ambientals i amb una major capacitat d'implicació i acció social. A més, en un futur ocuparan llocs de responsabilitat i decisió, i el seu lideratge pot ser clau per implicar tots els ciutadans en la lluita contra el canvi climàtic', explica Rocío Bermúdez, responsable de Comunicació i Màrqueting de la Fundació Natura. Desenvolupament de la campanya La campanya s'estructura en sis setmanes temàtiques. Les quatre primeres tracten sobre els principals impactes del canvi climàtic a Espanya: fenòmens meteorològics; biodiversitat i patrimoni natural; impactes socioeconòmics; i mobilitat i transport. Les dues últimes se centren en les solucions que podem aportar a nivell personal, amb canvis d'hàbits des de casa i des de la universitat. El primer eix de la campanya és presencial i es desenvolupa a les 31 universitats espanyoles participants. L'objectiu és promoure el debat universitari sobre la gravetat de l'escalfament del planeta, les conseqüències del qual s'estan notant ja a l'estat espanyol, i la necessitat de passar a l'acció de forma urgent per mitigar-lo. Per a això, s'han editat 30 cartells temàtics (5 diferents per a cada setmana i que es penjaran a les facultats), un fullet de la campanya i una col·lecció de 6 adhesius. El segon eix de la campanya està relacionat amb Internet: el blog www.frenaelcambioclimatico.org/blog amplia els continguts dels cartells que s'exhibeixen a les universitats i promou la participació dels universitaris i de totes les persones interessades a través dels seus comentaris. El blog disposa també d'una secció de descàrregues, amb tots els cartells de la campanya, així com de jocs, animacions, documents i enllaços. El concurs 'Tu també has vist el canvi climàtic?' anima els participants a enviar fotografies sobre els efectes del canvi climàtic en el nostre territori, així com de les solucions per reduir-ne els efectes.

Relacionats

Butlletí