Castelldefels preveu la millora de la neteja viària i del servei de recollida de residus

02/05/2006 - 00:00
Nous vehicles i més màquines, més freqüència en la neteja dels carrers i més servei de recollida de residus. Aquestes són algunes de les millores que ha comportat la nova contracta de neteja, que va entrar en funcionament a començaments d'any a Castelldefels. Entre les novetats en la neteja cal destacar la neteja de l'interior dels contenidors, que passa a ser setmanal, i la neteja cada sis setmanes de l'exterior dels contenidors amb aigua a pressió. Pel que fa a la recollida de residus domiciliaris, ara s'utilitza el mateix vehicle amb dos compartiments per deixalles orgàniques i de rebuig (tots aquells materials que no són reciclables i que van al contenidor tradicional) per als barris de muntanya i platja. Això comporta una reducció de la contaminació acústica i la despesa de combustible. Més freqüència en la recollida selectiva A més a més, per tal d'afavorir la recollida selectiva s'ha incrementat en un dia la recollida de paper-cartró i envasos, fins a 4 dies per setmana, i s'ha reforçat la recollida de la fracció de rebuig en període d'estiu a la zona de la platja. Val a dir també que en època nadalenca la recollida de paper-cartró i d'envasos serà diària (de dilluns a dissabte), ja que s'incrementa força la producció d'aquestes deixalles. Per a la neteja viària s'han incorporat a la flota de vehicles de neteja 7 vehicles lleugers amb motor elèctric. La resta de vehicles funcionen amb biodiesel, un tipus de combustible menys contaminant. En tots dos casos es tracta de vehicles menys sorollosos. També s'ha incrementat la periodicitat de neteja de carrers en els barris de muntanya i platja. Així mateix, la neteja dels paviments als carrers del centre es fa cada 15 dies amb aigua a pressió, amb la qual cosa augmenta l'efectivitat del servei. Dins de totes aquestes millores, també es canviaran les actuals papereres de plàstic per unes més robustes i de majors dimensions a tot el municipi. Per últim, l'Ajuntament destaca igualment la creació d'una oficina d'atenció al ciutadà específica pel tema de residus, a l'avinguda Lluís Companys. Aquesta oficina ofereix al ciutadà informació general sobre contenidors i vehicles així com la tramitació de les seves consultes i queixes. Disposa de sistemes de localització i seguiment de flotes mitjançant tecnologia GPS en temps real.

Relacionats

Butlletí