Font: Ajuntament de Calella
Calella avança en la naturalització de les platges amb la implicació de les escoles
Més de 200 alumnes de 6è de primària han plantat espècies autòctones de plantes a la platja Gran i la platja de Garbí
Els alumnes de 6è de primària de les escoles El Far, Freta, La Minerva i l’Escola Pia han participat entre el 21 i 22 d’octubre en dues jornades de plantació d’espècies autòctones a la platja Gran i la platja de Garbí. Una iniciativa emmarcada en el projecte de naturalització de les platges i que pretén contribuir a la recuperació de la biodiversitat dels ecosistemes costaners del municipi. Durant aquestes sessions, més de 200 alumnes d’aquests centres educatius han plantat espècies pròpies del clima mediterrani, com l’Estepa Negra, la Ginesta, el Cap d’Ase i l’Albellatge. Aquestes plantes, gràcies a la morfologia de les seves fulles petites, estan especialment adaptades per resistir la manca d’aigua, cosa que les fa idònies per restablir i conservar els sorrals de manera natural i sostenible. L’activitat ha coincidit amb la instal·lació dels panells informatius i divulgatius sobre flora i fauna que s’havien d’instal·lar en el marc del projecte de naturalització que Calella té en marxa a la platja Gran i la platja de Garbí.
Naturalització de les platges, un projecte finançat amb fons europeus
Aquestes jornades formen part d’un projecte més ampli de naturalització de les platges de Calella, iniciat el 26 de maig i finançat amb fons europeus Next Generation. L’objectiu principal és recuperar la biodiversitat dels sorrals costaners per crear espais més sans, sostenibles i resilients. El projecte es basa en delimitar zones concretes amb pals i cordes per evitar que es trepitgin i afavorir que la vegetació autòctona creixi de manera natural. Amb aquest procés es pretén també retenir la sorra i evitar l’erosió, per exemple, en casos de temporal.




