BioCultura espera superar els 70.000 visitants per continuar promovent el consum responsable

05/04/2007 - 00:00
Aquest cap de setmana el Palau Sant Jordi de Barcelona acull la catorzena edició de BioCultura, una fira que treballa per promoure entre la població el consum d'aliments biològics. La seva directora, Ángeles Parra explica que la fira també vol ser un espai de trobada 'dels impulsors dels canvis necessaris, de la ciutadania sensible i de la feina que fan empreses i entitats a favor d'una indústria neta, d'uns aliments descontaminats i saludables'. Fins a 650 empreses acudiran del 4 al 7 de maig a la fira per exposar els seus productes i intercanviar coneixements i experiències. L'edició anterior va atraure més de 70.000 assistents; els organitzadors esperen que aquesta xifra enguany també s'assoleixi. A més de comprar i conèixer alternatives alimentàries, els visitants podran assistir a algunes de les 200 activitats programades que tenen l'objectiu d'oferir eines útils a la ciutadania per decidir sobre els seus hàbits i perquè faci un consum responsable. La diversitat de les propostes i la gran quantitat d'expositors i activitats condueixen la directora del certamen a felicitar-se per l'impacte que la fira té en el sector, ja que considera que 'BioCultura ha estat en la majoria de casos el motor que ha impulsat el canvi cap a hàbits més sostenibles i cap a una major conscienciació ambiental i de la cura de la salut'. Les xifres, però, revelen que encara hi ha molta feina a fer per promocionar aquests productes a l'Estat espanyol. I és que si bé la superfície dedicada a l'agricultura biològica a l'Estat arriba al milió d'hectàrees (cosa que el situa en el novè lloc mundial), el consum no segueix el mateix ritme: en el consum d'aquests productes a l'Estat s'hi destinen 8 euros/persona, mentre que la mitjana europea és de 30 euros i països com Suïssa arriben fins als 1110. L'Associació Vida Sana és l'organitzadora de la trobada, que se celebra simultàniament a Barcelona i a Madrid. Preguntats per l'ús del català durant els dies de la Fira, els organitzadors han explicat que la documentació escrita és tota en català i castellà, i que si la web és només en castellà s'explica perquè la fira és d'àmbit estatal, tot i que l'objectiu és fer-ho en les dues llengües. Una fira que va més enllà de l'aspecte comercial Ángeles Parra, directora de BioCultura, ha explicat a Sostenible que aquesta fira va molt més enllà de l'aspecte comercial: 'D'una banda, és cert que té apartats comercials ben definits, tant en l'aspecte de venda directa al públic com en l'aspecte dels professionals del sector. Però insisteixo que la fira va més enllà, ja que va ser pionera a l'Estat espanyol en el tema 'bio' i també perquè plantegem una salut integral per l'ésser humà i pel nostre medi ambient. I tampoc oblidem aspectes com l'economia local, la connexió espiritual amb la terra... La nostra visió és holística i planteja solucions en tots els àmbits'. La directora de l'esdeveniment afegeix que quan van començar amb les primeres edicions els qualificaven de 'visionaris i hippies', però destaca que d'un grup de joves minoritari s'ha passat a un context actual en què 'milions de persones a tot el món, tant joves com adultes, surten al carrer reclamant que un altre món encara és possible'. MamaTerra: l'espai per als més petits Una de les novetats que enguany incorpora BioCultura és el festival ecològic MamaTerra, que s'adreça a la infància. Un hort ecològic, concert de cançons de bressols, xerrades adreçades als pares sobre vacunes, parts naturals, lactància materna o bolquers reciclables, així com audiovisuals o tallers per als més menuts són les principals propostes de MamaTerra. L'objectiu d'aquesta nova oferta és que els més petits adquireixin coneixements que els seran útils per esdevenir ciutadans responsables. Fins a 650 empreses acudiran del 4 al 7 de maig a la fira per exposar els seus productes i intercanviar coneixements i experiències. L'edició anterior va atraure més de 70.000 assistents; els organitzadors esperen que aquesta xifra enguany també s'assoleixi. A més de comprar i conèixer alternatives alimentàries, els visitants podran assistir a algunes de les 200 activitats programades que tenen l'objectiu d'oferir eines útils a la ciutadania per decidir sobre els seus hàbits i perquè faci un consum responsable. La diversitat de les propostes i la gran quantitat d'expositors i activitats condueixen la directora del certamen a felicitar-se per l'impacte que la fira té en el sector, ja que considera que 'BioCultura ha estat en la majoria de casos el motor que ha impulsat el canvi cap a hàbits més sostenibles i cap a una major conscienciació ambiental i de la cura de la salut'. Les xifres, però, revelen que encara hi ha molta feina a fer per promocionar aquests productes a l'Estat espanyol. I és que si bé la superfície dedicada a l'agricultura biològica a l'Estat arriba al milió d'hectàrees (cosa que el situa en el novè lloc mundial), el consum no segueix el mateix ritme: en el consum d'aquests productes a l'Estat s'hi destinen 8 euros/persona, mentre que la mitjana europea és de 30 euros i països com Suïssa arriben fins als 1110. L'Associació Vida Sana és l'organitzadora de la trobada, que se celebra simultàniament a Barcelona i a Madrid. Preguntats per l'ús del català durant els dies de la Fira, els organitzadors han explicat que la documentació escrita és tota en català i castellà, i que si la web és només en castellà s'explica perquè la fira és d'àmbit estatal, tot i que l'objectiu és fer-ho en les dues llengües. Una fira que va més enllà de l'aspecte comercial Ángeles Parra, directora de BioCultura, ha explicat a Sostenible que aquesta fira va molt més enllà de l'aspecte comercial: 'D'una banda, és cert que té apartats comercials ben definits, tant en l'aspecte de venda directa al públic com en l'aspecte dels professionals del sector. Però insisteixo que la fira va més enllà, ja que va ser pionera a l'Estat espanyol en el tema 'bio' i també perquè plantegem una salut integral per l'ésser humà i pel nostre medi ambient. I tampoc oblidem aspectes com l'economia local, la connexió espiritual amb la terra... La nostra visió és holística i planteja solucions en tots els àmbits'. La directora de l'esdeveniment afegeix que quan van començar amb les primeres edicions els qualificaven de 'visionaris i hippies', però destaca que d'un grup de joves minoritari s'ha passat a un context actual en què 'milions de persones a tot el món, tant joves com adultes, surten al carrer reclamant que un altre món encara és possible'. MamaTerra: l'espai per als més petits Una de les novetats que enguany incorpora BioCultura és el festival ecològic MamaTerra, que s'adreça a la infància. Un hort ecològic, concert de cançons de bressols, xerrades adreçades als pares sobre vacunes, parts naturals, lactància materna o bolquers reciclables, així com audiovisuals o tallers per als més menuts són les principals propostes de MamaTerra. L'objectiu d'aquesta nova oferta és que els més petits adquireixin coneixements que els seran útils per esdevenir ciutadans responsables.

Relacionats

Butlletí