Barcelona impulsa una xarxa europea de ciutats amb sistemes de bicis públiques

24/07/2007 - 00:00
Una delegació de responsables de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona duen a terme al llarg d'aquesta setmana una ronda de trobades amb els responsables de polítiques de mobilitat de diverses ciutats europees per impulsar una xarxa europea de bicicletes públiques. Els representants del Consistori barceloní tenen previst establir contactes amb autoritats de París, Lió, Estocolm, Oslo, Sevilla i d'altres ciutats que tenen una xarxa de bicis públiques o bé estan immersos en la implantació d'aquest sistema de transport públic. L'objectiu d'aquest grup de treball és crear un espai on compartir experiències i resultats al voltant de la gestió dels sistemes urbans de transport públic en bicicleta i també generar sinergies entre les ciutats membres. La iniciativa barcelonina s'emmarca dins els treballs de la xarxa de ciutats IMPACTS i POLIS, dos fòrums promoguts per la Unió Europea on diverses ciutats proposen millores de mobilitat a Europa. Barcelona participa en diversos grups de treball i ara vol impulsar-ne un per als sistemes de transport públic en bici, abanderat per la capital catalana. L'experiència del Bicing El servei de transport públic en bicicleta es va inaugurar a la ciutat el passat mes de març. Al mes de juliol s'ha finalitzat la primera fase d'implantació del Bicing, que ha posat 1.500 bicicletes a disposició dels més de 84.000 abonats. El compromís municipal és comptar amb 3.000 bicicletes a finals d'any, i continuar millorant el servei segons la demanda i les possibilitats de planificació. L'any passat es van registrar a Barcelona 47.561 desplaçaments diaris en bicicleta, la qual cosa significa un creixement de prop del 36% respecte les dades de 2005.

Relacionats

Butlletí