Arbúcies ja disposa d’una xarxa de calor amb biomassa

10/05/2016 - 16:25

La xarxa de calor, que dona servei de calefacció i ACS, consta d’una caldera de biomassa de 500kW que es troba al costat de l’edifici de Can Delfí, des d’on es subministra calor a varis edificis municipals, a través d’una xarxa de calor subterrània.

En aquesta primera fase s’ha donat servei a l’edifici de l’Ajuntament d'Arbúcies, l’edifici del Museu La Gabella, la Biblioteca, l’Escola Música i l’Escola d’Adults. Durant els propers mesos s’hi afegirà la Piscina Municipal.

El combustible que s’utilitza és estella forestal de biomassa provinent de la neteja dels boscos de l’entorn d’Arbúcies, i subministrada per l’empresa local Matfor (Matèries forestals, SL). L’execució d’aquesta primera fase permet subministrar anualment 575.000 kWh d’energia tèrmica. El projecte, que no suposa cap inversió per part de l’Ajuntament, li permet estalviar el consum d’aproximadament 58.200 l anuals de gasoil. Els beneficis ambientals es quantifiquen en la reducció d’emissions de gasos contaminants de 151 Tn anuals de CO2. En termes econòmics només en el primer any, l’Ajuntament ja obtindrà un estalvi econòmic del 3,12%. Aquest estalvi anirà en augment durant els propers anys, sent un 21,3% l’estalvi mitjà del període de contracte.

SUD Renovables ha realitzat la inversió i instal·lació dels equipaments, i en realitzarà la seva explotació, subministrant energia als equipaments descrits. Aquesta empresa catalana, fundada el 2005, es dedica a l’enginyeria, promoció, construcció i explotació d’instal·lacions d’energies renovables. El grup SUD, una referència en el sector de la biomassa i l’autoconsum elèctric, ha generat negoci per valor de més de 30M€, i disposa d’una plantilla de 25 persones.


 

Municipis: 
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

A Fogars de la Selva es fa un pas endavant en la gestió sostenible de l'aigua.

Article

La subvenció per a cada bicicleta serà de 300 euros i només hi podran accedir els veïns i veïnes de la vila, que hauran d’adquirir-les en establiments locals.

Notícia

Aquesta inversió permetrà reduir la despesa energètica dels equipaments esportius municipals i també suposarà una millora de l’eficiència energètica d'aquests.

Butlletí