26 centres educatius participen en l'agenda 21 escolar de Sabadell

10/06/2003 - 00:00
L'agenda 21 escolar de Sabadell és un procés participatiu de revisió dels plantejaments i de les pràctiques educatives, com també de l'adquisició del compromís en algunes accions de millora en relació al medi ambient i la sostenibilitat del mateix centre. Al curs 2003-2004, s'han presentat un total de 32 projectes que corresponen a 26 centres educatius de Sabadell. Uns projectes que rebran suport econòmic, seguiment personalitzat, assessoraments específics i formació adreçada al professorat. Els projectes comparteixen un mateix afany: volen millorar la gestió d'algun aspecte sobre el medi ambient i/o la sostenibilitat del centre i per aconseguir-ho requereixen la implicació de tota la comunitat educativa. Per tant, a més de plantejar-se la millora d'algun paràmetre del centre volen promoure un canvi d'hàbits en les persones, a través d'una major comprensió tant de les problemàtiques ambientals, com de les causes que les originen. La major part dels projectes tenen un aprofitament pedagògic directe que incideix en els currículums escolars de l'alumnat. Els projectes s'han valorat d'acord amb les bases reguladores d'aquest programa. A finals de curs es farà difusió pública de com s'han portat a terme els diferents projectes, amb trobades intercentres, exposicions, etc. El passat 25 de setembre va tenir lloc l'acte de signatura del compromís de les escoles que hi participen, al Saló de Plens de l'Ajuntament. El programa que s'ha preparat per ajudar a les escoles a fer la seva pròpia Agenda 21 s'emmarca de ple en el que diu el Pla d'Acció de Sostenibilitat de Sabadell (PALSS). Un dels programes més emblemàtics és el del Foment de l'Educació Ambiental i, com a acció d'aquest programa, destaca la d'impulsar la realització de les Agendes 21 escolars. El programa de l'Ajuntament de Sabadell per aquesta qüestió, creat amb la col·laboració del Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Occidental 1, ofereix:
> Un marc comú de treball, en el qual els centres educatius se sentiran part d'un projecte col·lectiu. > Material de suport, amb orientacions pràctiques per a la realització del procés, informació, suggeriments de treball, etc. > Assessorament tècnic i pedagògic, personalitzat i continuat. > Dinamització i seguiment del procés, amb mecanismes per a l'intercanvi d'experiències. Ajuts econòmics per als centres públics. > Una formació específica adreçada al professorat interessat.

Relacionats

Butlletí