Font: AMB.cat
L’AMB s’adhereix a Beat the Heat, el primer compromís mundial per reduir les emissions relacionades amb la refrigeració.
L’AMB s’ha adherit a la iniciativa global Beat the Heat de la Cool Coalition, impulsada i liderada pel Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient (PNUMA). esdevé un pas fonamental en dotar de visibilitat i posicionament internacional al territori metropolità i el reconeixement del seu treball en adaptació al canvi climàtic en fer front a la calor.
La iniciativa, que ha estat signada per 74 països i 235 governs locals, representa el primer compromís col·lectiu del món per reduir les emissions relacionades amb la refrigeració en un 68% per a 2050.
També cal destacar que l’AMB forma part d’altres organitzacions signants de la campanya, com és el cas d’ICLEI. En aquest sentit, l’adhesió a aquesta iniciativa reforça el compromís de l’AMB per avançar en l’acció climàtica, tant en la reducció d’emissions com en l’adaptació als impactes presents i futurs del canvi climàtic. Alhora, permet actualitzar i reafirmar el seu compromís d’impulsar una acció integral en matèria de refrigeració sostenible i de resposta a la calor extrema al territori metropolità.
Intercanvi de coneixements per aconseguir objectius comuns
Els objectius i finalitats perseguides per la iniciativa permeten un intercanvi de coneixements i creació d’aliances amb altres estats, ciutats i organismes no governamentals signatàries de la plataforma. En aquest sentit, resulta d’interès per l’AMB adherir-se per tal de sumar esforços per aconseguir objectius comuns.
Aquesta adhesió permetrà a l’AMB accedir a les novetats en relació a solucions per a fer front a la calor (tendències, noves tecnologies, gestió, experiències exitoses, altres àmbits que poden ser d’interès, etc.), i conseqüentment contribuir a la millora de l’eficiència de la gestió pública. Per altra banda, la iniciativa també promou sessions ad hoc amb administracions i entitats per tal de tractar temes multidisciplinaris i transcendentals en aquesta matèria, per la qual cosa ens permetria compartir opinions en grups de treball formats per experts del sector.


