Font: Ajuntament de Barcelona
El Bicing es proposa assolir aquest 2025 els 20 milions de desplaçaments anuals, un 5 % més que l’any anterior. El 2026 completarà el seu pla d’ampliació amb 36 noves estacions, 11 de les quals estaran ubicades en barris de muntanya. Així, es consolida com un servei essencial que promou una Barcelona més ben connectada i saludable.
Barcelona ha fet de la bicicleta un mitjà de transport quotidià, i el Bicing n’és el principal motor. Amb l’objectiu de millorar la cobertura territorial i garantir una mobilitat més equitativa, Bicing ha posat en marxa aquest any 30 noves estacions. Vuit d’aquestes s’han instal·lat en barris de muntanya de Sarrià – Sant Gervasi i d’Horta – Guinardó. Una ampliació que localitza prop del 10% de la xarxa en aquestes parts.
Actualment, el servei compta amb més de 166.000 persones usuàries actives, una xarxa de 557 estacions i una flota de 8.000 bicicletes (5.000 elèctriques i 3.000 mecàniques). Així, s’ha consolidat com una peça clau en l’ecosistema de mobilitat sostenible de la ciutat. Des del nou Bicing al 2019, el servei ha experimentat un creixement sostingut, amb un increment del 68,2 % en el nombre d’usuaris i més de 100 milions de viatges acumulats.
Una xarxa en expansió que reforça la connexió entre barris
El servei entra ara en la fase final del seu pla d’ampliació, que es completarà al llarg de 2026 amb la incorporació de 36 estacions addicionals. Del total, 11 estaran ubicades en barris de muntanya, reforçant la connexió entre barris i l’apropament del servei a les zones que registren una major demanda. En conjunt, un 31% de les noves estacions s’hauran instal·lat als barris de muntanya, una aposta per equilibrar la distribució territorial en zones tradicionalment menys connectades.
L’actuació, juntament amb l’ampliació de la flota elèctrica executada entre 2024 i 2025, compta amb un pressupost de 2,8 milions d’euros, finançat parcialment amb fons europeus del programa Next Generation EU. Amb aquest desplegament, que completarà el pla anunciat de 74 noves estacions, Bicing culmina una de les seves ampliacions més ambicioses.
La bicicleta elèctrica: l’opció preferida dels usuaris
La bicicleta elèctrica es consolida com el motor principal del servei, amb 8 de cada 10 trajectes realitzats amb aquest model. A més, es fan desplaçaments significativament més llargs: la distància mitjana per trajecte és de 2,63 km, a diferència dels 1,84 km que es recorren amb la bicicleta mecànica. Les dades evidencien com la bicicleta elèctrica no només facilita la mobilitat en districtes amb desnivell, sinó que també amplia el radi d’acció del servei i s’ajusta millor a les necessitats reals dels usuaris en els seus desplaçaments quotidians.




