Font: Ajuntament de La Garriga

El ple de maig aprova iniciar els tràmits per a redactar una ordenança que estableixi les condicions del servei i les obligacions de les persones usuàries, entre altres mesures.
En la sessió plenària del mes de maig s’ha aprovat per unanimitat iniciar l'expedient i encarregar a la Comissió de Territori la redacció de l'avantprojecte de l'Ordenança reguladora de gestió de residus sòlids urbans municipals de la Garriga.
Aquest text tindrà per objecte establir les condicions de prestació del servei, les obligacions de les persones usuàries i les tipologies de residus. També determinarà mecanismes de control i seguiment del servei.
A més, es vol fomentar la reducció, reutilització i reciclatge.
La necessitat de crear aquesta ordenança neix de la manca d’una normativa que reguli els drets i deures de la ciutadania, les obligacions dels grans generadors i les modalitats específiques de recollida.
Així ho ha explicat el regidor d’Acció Climàtica, Álex Valiente, qui ha aclarit que "sigui quin sigui el model, la proposta d'ordenança encaixarà amb qualsevol recollida de residus". "Necessitem aquesta eina per ordenar la Garriga, ens preocupa tenir la via pública en bones condicions", ha afegit el regidor que ha donat una xifra: cada any hi ha 60.000 kg extres que cal recollir de la via pública, amb un cost de prop de 50.000 €.
Des de l’oposició, per part d’ERC, Anna Cuadrado, ha instat l'equip de govern a donar "més temps al canvi de model de recollida de residus, ja que amb aquesta ordenança els punts negres ho deixaran de ser".
Marta Folch, des de la CUP, ha demanat una "bona calendarització" i que es faci un "treball en comú amb tots els grups municipals". "També cal debatre bé el model de recollida", ha afegit.