El servei de bicicleta compartida de Reus desplega noves estacions

25/06/2024 - 09:11

La Ganxeta supera els 5.000 usuaris i inicia el desplegament de noves estacions.

La Ganxeta, el sistema públic de bicicleta compartida de Reus, va superar els 5.000 usuaris validats a finals del mes de maig des que es va posar en marxa el passat 29 de gener. 2.400 usuaris havien fet ús del servei des de l’estrena, i s’havien realitzat un total de 37.000 viatges.

Analitzades les dades de funcionament del servei, Reus Mobilitat i Serveis ha iniciat el desplegament de noves estacions. En concret, s’instal·larà una nova estació al carrer de Vilallonga, cantonada amb el carrer del Roser, amb capacitat per a 20 bicicletes.

Amb aquesta actuació el servei de bicicleta compartida de la Ganxeta disposarà d’un total de 22 estacions.

En paral·lel, l’empresa municipal ha iniciat els treballs d’ampliació de dues estacions més: l’estació de Sant Francesc, que s’amplia amb 8 ancoratges fins a arribar als 24; i l’estació de RENFE, que s’amplia amb 10 ancoratges nous, fins a arribar als 30.

Daniel Marcos, president de Reus Mobilitat i Serveis afirma: “La bona resposta dels usuaris al nou servei de bicicleta compartida ens fa avançar el desplegament del servei per ampliar l’àrea d’influència amb la instal·lació de noves estacions i punts d’ancoratge. A més, mantenim les bonificacions per animar a la ciutadania fer ús de les subscripcions”

La Ganxeta manté rebaixa fins al 50% totes les modalitats de subscripció mensual aquest trimestre. Així, el tiquet de 24 hores es manté a un euro al dia, però totes les subscripcions mensuals costaran la meitat: la mensual queda en 4,50 euros, mentre que la Ganxeta Jove i la Ganxeta Daurada baixen fins als 3 euros.

El projecte de bicicleta compartida de Reus és finançat per la Unió Europea amb Fons Next Generation EU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Estat Espanyol, i d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible.

 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Aquest nou tram, situat darrera l’escola Joan Ardèvol, dignifica l’espai verd que voreja el barranc de la Mare de Déu del Camí. També s’ha adequat el carril ja existent del carrer Rosa dels Vents, entre el passeig Marítim i l’antiga carretera N-340.

Article

L’Ajuntament de Reus audita amb intel·ligència artificial els 100 km de la xarxa de camins municipals

Notícia

L’Ajuntament de Reus dona resposta a més de 150 consultes personalitzades de la ciutadania sobre la ZBE al mes.

Butlletí