Fernando Valladares: “Hi ha alternatives al col·lapse ambiental que s’anuncia”

24/04/2023 - 17:00

Fernando Valladares Ros és investigador i director del grup d’Ecologia i Canvi Global al Museu Nacional de Ciències Naturals (MNCN-CSIC). Valladares conversa amb Sostenible.cat sobre les possibles alternatives al col·lapse ambiental al qual algunes veus de la comunitat científica veuen abocada la societat d’avui.

A més, recalca que calen assignatures transversals en tots els estudis sobre el canvi climàtic i la crisi del planeta. Les noves narratives i metàfores que proposes perquè les demandes de la comunitat científica siguin escoltades són de vital importància per iniciar el canvi que necessitem. Gràcies pel temps que ens has dedicat.

Ens trobem amb en Fernando Valladares després de la seva ponència durant el V Fòrum de Medi Ambient i Món Local que va tenir lloc el 28 de febrer i l’1 de març al TecnoCampus de Mataró, el punt de trobada entre els actors públics i privats per explorar línies de futur en l’àmbit de la sostenibilitat local. 


 

Podeu veure també la presentació que va fer al Fòrum: Les crisis futures són present: la ciència avisa i també proposa​.


 

Relacionats

Notícia

Segons l’anàlisi del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) el 2025 tanca com el quart any més càlid a Catalunya i un any plujós en general.

Notícia

El 10 de desembre va tenir lloc la 4a i última trobada conjunta amb els projectes participants a les Subvencions pel Clima 2023-25, amb l’objectiu de compartir els resultats i valoracions dels dos anys de convocatòria. 

Notícia

CONAMA Local Viladecans 2025 ha acollit la presentació de l'informe Avaluació de riscos i impactes derivats del canvi climàtic a Espanya (ERICC).

Butlletí