Curs "Abans i durant l'exposició. Interpretació i museografia sensata"

dimecres, 18 novembre, 2020 - 16:00 a divendres, 20 novembre, 2020 - 14:00

Tal com hem fet els darrers anys, aquest 2020 des de l’Ajuntament de la Garriga tornem a organitzar un curs de formació relacionat amb la Interpretació del Patrimoni. Aquest any el centrarem en la museografia, entesa en sentit ampli, per parlar dels espais, artefactes i tècniques que generem i utilitzem en els espais de presentació del patrimoni, ja siguin museus o centres d’interpretació, o espais a l’aire lliure. El farem del 18 al 20 de novembre.

El curs és d’especial interès per a persones vinculades professionalment al món dels museus, de la gestió turística, patrimonial, ambiental i/o cultural, tant del món públic com privat. En aquest sentit, seria molt interessant que hi participessin treballadors/es d’oficines de turisme, de la xarxa de museus locals de la província i més enllà, personal de les àrees de patrimoni, cultura i turisme de l’administració local, allotjaments i, en general, empreses vinculades al sector turístic i a la gestió del patrimoni, etc.

La formadora del curs, Maribel Rodríguez, actual presidenta de l’Asociación para la Interpretación del Patrimonio, és una gran experta en la disciplina, amb una dilatada experiència en el sector dels museus i l’activació patrimonial, i realitzarà un curs que permetrà obtenir les claus principals per realitzar una bona aplicació de la IP a la museografia, en tota la seva extensió, amb aplicació, també i sobretot, a petits equipaments i projectes de municipis mitjans i petits.

PROGRAMA


 

AdjuntMida
PDF icon Programa228.41 KB
Categories: 
Educació ambiental

Relacionats

Notícia

Aquest 7 d'octubre s’ha celebrat la primera trobada amb els centres educatius per presentar aquesta iniciativa que té per objectiu fomentar una mobilitat autònoma, segura, sostenible i saludable al voltant dels centres. El pla s’ha desplegat a la ciutat com a prova pilot a tot Catalunya.

Reportatge
Educació a l’aire lliure a Sao Paulo. Crèdit: Revista brasileira de Ed Física / BBC.

Educació a l’aire lliure a Sao Paulo. Crèdit: Revista brasileira de Ed Física / BBC.

Al llarg de la història, les pandèmies són un dels pocs exemples on la societat s’ha decidit per educar a l’aire lliure i la intenció en aquests casos sempre ha estat la de disminuir el contagi. La millora està demostrada, ja que cada cop més estudis apunten que els llocs ventilats o oberts són els espais on hi ha menys probabilitat d’encomanar la malaltia. Però per què és aquest l’únic escenari on ens plantegem una educació a l’exterior? No haurien d’estar les escoles més en contacte amb la natura, en general, i per molts altres motius?

Butlletí