Residu Zero i Reciclatge, dues armes contra l'Emergència Climàtica

Font: Alacarta.cat

15/12/2019 - 10:00
 

Segons dades de l'Agència Catalana de Residus, el 40% del plàstic es destina a fabricar envasos i embalatges.

És possible omplir la nevera sense omplir també el contenidor amb aquests embolcalls? La resposta és sí, com demostra el grup Residu Zero d'Osona, en què els integrants fan la compra en determinats comerços NO amb cistell sinó amb tupper!

Al Vallès Occidental, dels 40 municipis que té aquesta comarca, només Ullastrell no tenia punt verd. És a dir, un lloc on llençar els residus que no poden anar al contenidor... Doncs bé, aquesta excepció ja és història, perquè el poble acaba de dir adéu a la deixalleria mòbil i hola al seu punt verd. Els veïns feia temps que ho reclamaven, tal com ens explica Canal Terrassa.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Ja està en marxa la instal·lació dels nous contenidors de residus a Vic. Una inversió de més 4 milions d'euros per millorar el reciclatge, la seguretat i la integració a l’espai públic.

Notícia

El calendari de recollida indica el residu a retirar cada dia, recordant —com el joc lliurat a l'Institut— la importància del reciclatge.

Notícia

Els Centres Cívics de Vic ofereixen tallers gratuïts que permeten reduir la taxa de residus del 2026 fins a un 20%, una bonificació acumulable amb altres descomptes fins a un màxim del 40%

Butlletí