Primer pas per convertir Vila Vella de Sant Vicenç dels Horts en una zona de baixes emissions

El centre de la ciutat es tancarà al trànsit per reduir-hi la contaminació i crear-hi espais de passeig
10/12/2019 - 08:00

El barri de Vila Vella de Sant Vicenç dels Horts es convertirà en una gran zona de vianants a partir del desembre gràcies a un projecte conjunt de l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

El procés de conversió en zona de vianants es farà en dues fases i servirà per delimitar el centre de la ciutat com a zona de baixa emissió, la qual cosa permetrà reduir-hi el volum de gasos contaminants. A més, s’hi guanyarà un gran espai de passeig i es dinamitzarà la zona amb una programació estable d’activitats al llarg de tot l’any.

El primer pas perquè aquest projecte esdevingui realitat s’ha donat amb l’acceptació per part de la Junta de Govern del conveni de col·laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb el qual aquest ens durà a terme l’estudi i la prova pilot d’implantació d’una zona de baixes emissions al municipi que en aquest cas concret es realitzarà a Vila Vella. En una primera fase del projecte, que començarà aquest mes de desembre, es tancaran al trànsit els carrers de Mossèn Josep Duran, Francesc Moragas, Nou, Nadal, així com les places de Catalunya i Sant Jordi.

L’alcalde de la ciutat, Miguel Comino, ha explicat que «som un govern compromés amb el medi ambient i ja vam aprovar al Ple que declararíem l’emergència climàtica a Sant Vicenç dels Horts per promoure mesures de canvi d’hàbits i promoció de la sostenibilitat. Així, realitzem ara un pas importantíssim per reduir les emissions de gasos contaminants, a més que promovem la mobilitat sostenible i el comerç local al centre de la ciutat».

 

Què és una zona de baixa emissió i per a què serveix?

Són zones urbanes d’atmosfera protegida, establertes per l’Àrea Metropolitana i l’Ajuntament per reduir la contaminació, atès que excedir els límits de gasos establerts per llei provoca més de 3.000 morts prematures a l’any a l’entorn metropolità. A tot Europa hi ha més de 200 zones d’aquest tipus des de fa més de 20 anys. A l’entorn de Barcelona ja n’hi ha o estan en tràmit de crear-se. És el cas de Sant Boi, Sant Just, Sant Joan Despí, l’Hospitalet, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Ripollet i Sant Cugat.

 

Hi podran accedir els vehicles?

Només podran circular per aquesta zona els vehicles que tinguin autorització. Podran obtenir permís per circular-hi els veïns i veïnes i les persones que acreditin que aparquen en aquesta zona malgrat no ser-ne veïns. També hi podran circular els vehicles professionals per realitzar tasques de càrrega i descàrrega (de 09.30 h a 11.30 h), el transport públic i els vehicles de serveis municipals i emergències. Per obtenir una autorització caldrà anar al SIAC (a la casa de la Vila) i sol·licitar-lo. Un cop fet això no caldrà posar cap distintiu al vehicle ni fer cap pas més.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Barcelona aprova les noves tarifes d'aparcament, que pugen per a tots els vehicles excepte els ECO i els de zero emissions

Notícia

L’Ajuntament de L’Hospitalet ha aprovat definitivament l’ordenança reguladora de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) de l’àmbit de les rondes de Barcelona, amb la incorporació d’algunes de les al·legacions presentades durant el període d’exposició pública, modificacions que també s’aplicaran en ordenances d’altres municipis.

Notícia

Els darrers dos anys, el sistema de transport públic ha millorat freqüències, ha estrenat línies, obert estacions i perllongat serveis per rebre la ZBE en millors condicions. El transport públic està preparat per assumir els desplaçaments equivalents a 137.000 trajectes en vehicle privat, dels quals 88.000 són entrades i sortides de la zona, i prop de 50.000 són interns. Aquests 137.000 trajectes equivalen a 170.000 desplaçaments unitaris. Les millores de la xarxa continuaran durant els propers mesos i hi ha accions compromeses de tots els operadors de transport fins l'any 2021.

Butlletí