Finalitza la campanya forestal amb 211 incendis

29/09/2019 - 10:00
Zona cremada a Seròs durant l'incendi de la Ribera d'Ebre

Zona cremada a Seròs durant l'incendi de la Ribera d'Ebre

La campanya forestal d’enguany a Catalunya ha finalitzat amb un balanç de 212 incendis forestals, una xifra que se situa per sota de la mitjana dels últims 15 anys, tot i l’elevat risc d’incendi que hi ha hagut durant l’estiu. Gràcies a les accions preventives, tant el nombre d’incendis forestals anuals com la superfície forestal cremada hagi tingut una tendència positiva.

La superfície afectada pel foc entre el 15 de juny i el 15 de setembre és de 5.363,94 hectàrees, de les quals el 90% correspon a l’incendi forestal declarat el 26 de juny a la Torre de l’Espanyol (Ribera d’Ebre). El segon incendi més important de la campanya forestal va ser el declarat el 24 de juliol a Capellades (Anoia), que va cremar 56,10 hectàrees.

Aquest estiu ha estat un dels pitjors dels últims anys quant a perill d’incendi per la manca de pluges i per les condicions meteorològiques d’aquest estiu, amb episodis de calor continuats, l’enregistrament de la temperatura màxima mai assolida (43,8º a Alcarràs) i episodis de vent i humitats relatives molt baixes, inferiors al 30%.

S’ha activat fins en set ocasions el nivell 3 del Pla Alfa (el màxim previst) en un total de 20 dies de campanya, i es van tancar alguns massissos com a mesura de prevenció d’incendis. El cap de Creus i les serres de Montsant i Montsec han sigut les zones més afectades pels tancaments durant la campanya forestal.

Algunes dades estadístiques

  • El 62% han estat provocats per causes antròpiques.
  • El 20% s’han declarat per causes naturals
  • Les Terres de l’Ebre i Lleida són les àrees on s’han cremat més hectàrees.
  • Des de l’1 de gener hi ha hagut 483 incendis.

 

Relacionats

Notícia

Una actuació emmarcada en els Pressupostos Participatius per adaptar l’espai públic a les noves condicions ambientals i avançar cap a una vila més verda i sostenible.

Notícia

Les actuacions són a la plaça de Catalunya i a la plaça d’Occitània, i als parcs d’Antonio Machado, Camí de la Serra, de la Llibertat, del Palau i de Cerdanyola amb un pressupost de 629.200 €. L’objectiu és adaptar aquests espais als nous paràmetres de biodiversitat i al canvi climàtic així com millorar el teixit verd de la ciutat perquè tothom disposi d’una àrea natural a prop de casa.

Notícia



L'Escola de Natura de Can Grau (Olivella), al Parc del Garraf, va acollir aquest dimecres, 26 de novembre, la presentació dels resultats del projecte europeu Life Stonewallsforlife en una jornada que va destacar per la participació activa de representants institucionals, entitats especialitzades i diversos agents del territori vinculats a la preservació de la pedra seca i al canvi climàtic.

Butlletí