"Plogging": córrer recollint escombraries

Font: TV3

09/05/2019 - 08:00

Unes 20.000 persones surten cada dia en un centenar de països per fer "plogging", una pràctica cada cop més estesa que consisteix a córrer i recollir escombraries.

A Catalunya ja hi ha diversos grups que organitzen sortides d'aquest tipus. Per exemple, a les platges de Barcelona. Es troben a través de Facebook i de l'aplicació Meetup.

Priscila Fernández, una de les impulsores del grup, dona les instruccions abans de començar a córrer: "Sobretot, buscarem plàstics i microplàstics per posar al contenidor groc. El que volem és evitar que arribin al mar, perquè no faci mal als animals marins, no contamini el fons marí i no es facin illes de plàstic."

Tothom es posa guants, agafa bosses d'escombraries i comencen a recórrer la platja, una part del grup caminant i l'altra corrent. "No és tan complicat. T'ajups mentre corres i ho reculls. Això també és un esport. Al final, treballes altres parts del cos que no sols treballar quan corres. Amb aquest moviment de baixar i recollir fas més esport." De fet, les bosses s'omplen molt ràpid amb tota mena d'objectes, especialment a la zona de bars i discoteques. "Fan festes a la platja i ho deixen tot aquí: ampolles, bosses... I molts cigarrets." En una hora de feina omplen fàcilment una vintena de bosses. A la web que promou el "plogging" diuen que només amb mitja hora combinant la recollida d'escombraries i córrer es cremen unes 300 calories.

La idea va sorgir a Estocolm i de seguida es va escampar per tot Suècia. La paraula "plogging" és una contracció de "jogging" ("córrer" en anglès) i de "plocka upp" ("recollir" en suec). Ara ja es practica arreu.


Categories: 

Relacionats

Notícia


La iniciativa de l’Ajuntament de Mollet del Vallès ha estat escollida entre un total de 12.700 accions d’arreu del continent dins la categoria d’administracions. El veredicte del jurat es farà públic al mes de juny.
Notícia

El Consell d’Alcaldies del Vallès Occidental ha mostrat el consens i el treball unitari en la gestió dels residus municipals.

Notícia

S’ha iniciat una prova pilot a tres zones del districte de Ciutat Vella per tal de conscienciar la ciutadania i visibilitzar els comportaments incívics en l’abandonament al carrer de bosses d’escombraries, de mobles i trastos fora d’horari, incompliments en la recollida comercial, així com miccions i pintades. Segons les dades recollides, en aquestes zones més de la meitat dels residus es dipositen incorrectament, sigui fora de lloc o fora de l’horari indicat.

Butlletí