La recollida de paper i cartró a Andorra està en risc de desaparèixer, segons els gestors de residus

03/05/2019 - 08:00

 

Agreda, l'entitat que agrupa els gestors de residus, alerta que la recollida de selectiva del paper cartró podria aturar-se. El motiu seria que el reciclatge ja no seria rendible. Es tracta d'una situació que no només es produeix a Andorra sinó a tot el món i l'origen seria a la Xina, on es reciclava la majoria del material però ja no vol seguir fent-ho.

Des de febrer del 2018, el cost de manipulació del residu de cartró no cobreix les despesesde manipulació a tot el planeta, segons ha avaluat l'associació dels gestors de residus i, pertant, no és rendible tampoc a Andorra.

Això és així perquè la Xina està reduint les llicències d'importació de paper recuperat o reciclat i ha provocat la inseguretat en les exportacions d'aquest producte, una acumulaciódels estocs a Europa i un descens acusat del preu.

Segons l'anàlisi d'Agreda aquesta situació empitjorarà a partir del 2020, ja que el governxinès prohibirà definitivament la importació de residus de cartró recuperat o, en el seu cas, establirà unes quotes molt restrictives.

L'entitat veu molt probable que els recuperadors o indústria dels estats veïns no acceptin el cartró recuperat d'un país tercer com és Andorra.

La conclusió d'Agreda és òbvia: esdevé un risc real que, per totes aquestes raons, s'aturi larecollida selectiva del paper cartró tant entre els grans productors com en els comuns.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament de Reus ha posat en marxa de manera progressiva des del divendres 1 d’octubre el nou servei de recollida de residus i neteja viària, amb l’objectiu de millorar les prestacions actuals amb un servei més eficient i flexible, més proper a la ciutadania, i adaptat a les característiques de cada barri de la ciutat.

Notícia

La ciutadania de Santa Perpètua de Mogoda compromesa amb el reciclatge ja pot tenir recompensa cada vegada que recicli les seves llaunes i ampolles de plàstic de begudes.

Notícia

L’estratègia ha de permetre fer la transició cap a un nou model de mobilitat sostenible i que avanci cap a la descarbonització del sector. És per aquest motiu que el pla marca, pel que fa a la mobilitat interna, un objectiu clar i ambiciós: reducció del 50% de les emissions i l’augment de fins al 20% de la fracció del parc immobiliari de vehicle elèctric pel 2030.

Butlletí