El Programa d’activitats ambientals de Santa Coloma de Gramenet s’estrena amb 50 tallers gratuïts

25/04/2019 - 08:00

L’arribada de la primavera dona el tret de sortida al nou Programa d’activitats d’educació ambiental a Santa Coloma de Gramenet: una cinquantena de tallers gratuïts, adreçats a tots els públics, que tindran lloc majoritàriament en cap de setmana.

L’objectiu és millorar el nostre coneixement sobre els problemes ambientals, influir positivament en el nostre entorn i provocar una reflexió sobre quines són les actuacions que incideixen en el medi ambient i quin és el nostre grau de responsabilitat. 

Les propostes es desenvoluparan en diversos indrets del terme municipal com ara el parc de la Serralada de Marina, el riu Besós i els diferents parcs i jardins de la ciutat. Cal destacar també la incorporació d’un nou espai d’educació ambiental al municipi: l’Aula Ambiental Isabel Muñoz, al parc de Can Zam, que conforma un nou espai de referència juntament amb les jugateques ambientals i el Centre d’Educació Ambiental Ecometròpoli.

L’aposta per l’educació ambiental es pot observar en la millora de la qualitat i quantitat de l’oferta, amb novetats com l’activitat «Scape Room. Podrem escapar del destí del canvi climàtic!», al voltant del reciclatge, i l’adhesió  a  les iniciatives europees L’Hora del Planeta, el Clean Up Day i el Dia Mundial del Medi Ambient. Col·laboren o participen en el programa diferents entitats municipals i supramunicipals com ara el Centre d’Estudis del Barcelonès Nord, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, la Diputació de Barcelona o la Universitat de Barcelona. 

Aquesta programació va néixer l’any 2011 amb la creació del Centre d’Educació Ambiental Ecometròpoli i s’ha anat poc a poc enriquint amb la incorporació de tallers realitzats també en altres espais. Durant el 2018, prop de 3.500 persones hi van participar. 


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsSanta Coloma de Gramenet

Relacionats

Article

S’han instal·lat aquesta setmana 2 punts més de 14 places cadascun al costat de l’estació del metro Santa Rosa i al jardí de Francesc Moragas.

Notícia

L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha recuperat espais deteriorats per a l’agricultura d’ús social durant els últims 12 anys. S’ha obert l’adjudicació temporal de 17 parcel·les a l’hort de Can Zam, ubicat a l’av. de Francesc Macià.

Article

La campanya es fa del 30 de gener al 27 de febrer en equipaments de tot Catalunya.

Butlletí