Sant Boi dissenya una estratègia perquè el 5% dels desplaçaments es facin en bicicleta a la ciutat

25/05/2018 - 08:00

L'Estratègia urbana de la bici centrarà els esforços en la millora de les infraestructures ciclistes i la formació

L'Ajuntament ha presentat una estratègia per incorporar la bicicleta a la vida quotidiana de Sant Boi. Segons l'alcaldessa, Lluïsa Moret, 'l'objectiu és aconseguir que el 5% dels desplaçaments dels santboians i les santboianes es facin en bicicleta". En l'actualitat, aquest mitjà de transport protagonitza l'1% dels trajectes a la ciutat. Sant Boi compta a dia d'avui amb una xarxa 77 km de vies ciclables.

L'acte de presentació de l'Estratègia urbana de la bici ha tingut lloc a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer. Amb el lema 'Back to the bike' ('Tornem a la bicicleta'), el document assenyala 5 eixos de treball per fomentar de manera integral l'ús de la bicicleta: Infraestructura ciclista, Formació, Esport i salut, Desenvolupament econòmic local i Comunicació i sensibilització.

Els dos eixos prioritaris de l'estratègia són la millora de les infraestructures i la formació. En el primer apartat, es preveu, per exemple, ampliar l'extensió de la xarxa de carrils bici existents als carrers principals de Sant Boi, millorar-ne el manteniment i la neteja i garantir l'aparcament segur. També es preveu millorar la senyalització en els carrers secundaris de la ciutat, que' des de l'any 2008 estan 'pacificats' com a 'zones 30' de velocitat restringida; en aquests carrers, la bicicleta conviurà a la calçada, amb un paper protagonista, amb la resta de vehicles.

En l'apartat de la formació destaca el projecte ' Cap nen o nena sense saber pedalar ', una iniciativa que pretén ensenyar a anar amb bicicleta tots els infants de la ciutat als seus centres educatius. Altres iniciatives previstes són el foment del cicloturisme o la creació de punts de manteniment de bicicletes.

Estratègia de ciutat

L'alcaldessa, Lluïsa Moret, ha afirmat que "la bicicleta és el centre del treball que estem fent per avançar cap a una mobilitat sostenible, saludable i segura". També ha indicat que l'estratègia de la bicicleta s'inscriu en l' estratègia general de Sant Boi, que vol posicionar-se en l'entorn metropolità com una ciutat saludable i sostenible.

La regidora d'Infraestructures i Mobilitat, Elena Amat, ha explicat que Sant Boi ha treballat intensament en els darrers 10 anys per estendre l'ús de la bicicleta a la ciutat i ha defensat que ara cal " fer un pas més per integrar la bicicleta en totes les nostres polítiques". La regidora ha demanat a la resta d'administracions "accions coordinades i projectes d'inversió en els municipis".

L'acte de presentació de l'Estratègia de la bici ha comptat amb la presència de representants de la Generalitat de Catalunya, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Gasol Foundation, Biciclot o Bikefriendly, que han parlat de diferents projectes de promoció de l'ús de la bicicleta en el nostre entorn.

L'Estratègia urbana de la bicicleta és a partir d'ara un instrument viu i obert a aportacions ciutadanes. Juntament amb els futurs Pla de seguretat viària i Pla de mobilitat urbana de Sant Boi, contribuirà a incrementar el nombre de ciclistes existent a la ciutat i a fer de Sant Boi una ciutat 100% ciclable .


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat han presentat la nova instal·lació de recàrrega ràpida aquest matí al municipi, on s’ha creat un hub de mobilitat de baixes emissions, que inclou també FGC, AMBici i Bus Metropolità. El pla d’expansió de la xarxa d’electrolineres de l’AMB preveu que la xarxa passi de les 10 actuals a 102 a finals del 2024.

Article


La BaixCicletada tindrà lloc el dia 1 d’octubre en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible que se celebra del 16 al 23 de setembre. Es tracta d’una activitat gratuïta oberta  tothom que vulgui gaudir d’un recorregut en bicicleta pel Baix Llobregat.  

Notícia

Un any després de l’inici del servei, s’han instal·lat 168 estacions i més de 1.800 bicicletes. Badalona, Viladecans, Cornellà de Llobregat i Castelldefels són els municipis on es fan més viatges en origen.

Butlletí