Sant Boi dissenya una estratègia perquè el 5% dels desplaçaments es facin en bicicleta a la ciutat

25/05/2018 - 08:00

L'Estratègia urbana de la bici centrarà els esforços en la millora de les infraestructures ciclistes i la formació

L'Ajuntament ha presentat una estratègia per incorporar la bicicleta a la vida quotidiana de Sant Boi. Segons l'alcaldessa, Lluïsa Moret, 'l'objectiu és aconseguir que el 5% dels desplaçaments dels santboians i les santboianes es facin en bicicleta". En l'actualitat, aquest mitjà de transport protagonitza l'1% dels trajectes a la ciutat. Sant Boi compta a dia d'avui amb una xarxa 77 km de vies ciclables.

L'acte de presentació de l'Estratègia urbana de la bici ha tingut lloc a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer. Amb el lema 'Back to the bike' ('Tornem a la bicicleta'), el document assenyala 5 eixos de treball per fomentar de manera integral l'ús de la bicicleta: Infraestructura ciclista, Formació, Esport i salut, Desenvolupament econòmic local i Comunicació i sensibilització.

Els dos eixos prioritaris de l'estratègia són la millora de les infraestructures i la formació. En el primer apartat, es preveu, per exemple, ampliar l'extensió de la xarxa de carrils bici existents als carrers principals de Sant Boi, millorar-ne el manteniment i la neteja i garantir l'aparcament segur. També es preveu millorar la senyalització en els carrers secundaris de la ciutat, que' des de l'any 2008 estan 'pacificats' com a 'zones 30' de velocitat restringida; en aquests carrers, la bicicleta conviurà a la calçada, amb un paper protagonista, amb la resta de vehicles.

En l'apartat de la formació destaca el projecte ' Cap nen o nena sense saber pedalar ', una iniciativa que pretén ensenyar a anar amb bicicleta tots els infants de la ciutat als seus centres educatius. Altres iniciatives previstes són el foment del cicloturisme o la creació de punts de manteniment de bicicletes.

Estratègia de ciutat

L'alcaldessa, Lluïsa Moret, ha afirmat que "la bicicleta és el centre del treball que estem fent per avançar cap a una mobilitat sostenible, saludable i segura". També ha indicat que l'estratègia de la bicicleta s'inscriu en l' estratègia general de Sant Boi, que vol posicionar-se en l'entorn metropolità com una ciutat saludable i sostenible.

La regidora d'Infraestructures i Mobilitat, Elena Amat, ha explicat que Sant Boi ha treballat intensament en els darrers 10 anys per estendre l'ús de la bicicleta a la ciutat i ha defensat que ara cal " fer un pas més per integrar la bicicleta en totes les nostres polítiques". La regidora ha demanat a la resta d'administracions "accions coordinades i projectes d'inversió en els municipis".

L'acte de presentació de l'Estratègia de la bici ha comptat amb la presència de representants de la Generalitat de Catalunya, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Gasol Foundation, Biciclot o Bikefriendly, que han parlat de diferents projectes de promoció de l'ús de la bicicleta en el nostre entorn.

L'Estratègia urbana de la bicicleta és a partir d'ara un instrument viu i obert a aportacions ciutadanes. Juntament amb els futurs Pla de seguretat viària i Pla de mobilitat urbana de Sant Boi, contribuirà a incrementar el nombre de ciclistes existent a la ciutat i a fer de Sant Boi una ciutat 100% ciclable .


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament de Gavà incrementarà els pròxims anys la xarxa ciclable al municipi, augmentant en 15 quilòmetres la trama actual. Actualment Gavà compta amb prop de 30 km d’eixos ciclables: els carrers de vianants on es permet el pas de bicis, els carrers de plataforma única, els carrils bicis en vorera o en calçada segregats, i els ciclo-enllaços. S’inclou també el carril bici de la C-245 que ha de permetre una major connectivitat amb Castelldefels i els polígons industrials i facilitarà els viatges d’intermodalitat amb el transport públic.

Notícia
 

Aquest any han participat nou municipis: Sant Boi, Esplugues, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Sant Joan Despí, Cornellà, Sant Feliu, Sant Vicenç dels Horts i L’Hospitalet que, malgrat no pertànyer a la comarca, és una de les ciutats impulsores de la iniciativa.

Notícia

La via pedalable, que té 750 metres i salva el riu Sec, forma part de la xarxa Bicivia i ha estat cofinançada amb fons europeus FEDER.

Butlletí