Contenidors diferents per al nou model de recollida selectiva a Sant Cebrià de Vallalta

16/03/2018 - 15:15

El nou sistema de recollida de residus urbans, que durà a terme l'empresa Resmar a través de la gestió del Consell Comarcal del Maresme, vol potenciar el reciclatge i reduir dràsticament la quantitat de fracció resta, el que fins ara s'anomenava rebuig.

El nou sistema de recollida de residus urbans, que durà a terme l'empresa Resmar a través de la gestió del Consell Comarcal del Maresme, vol potenciar el reciclatge i reduir dràsticament la quantitat de fracció resta, el que fins ara s'anomenava rebuig. Aquest nou model, que s'implementarà l’abril d'enguany, presentarà un nou tipus de contenidor que se situarà a les 38 àrees de reciclatge completes que es col·locaran al llarg de tot el municipi, incloent-hi el nucli urbà  i les diferents urbanitzacions. Àrees en les quals s'hi trobaran un contenidor per cada tipus de residu per recollir: envasos, paper-cartró, fracció orgànica, vidre i fracció resta.

El model de recollida actual consta de contenidors de càrrega posterior de rebuig, brossa orgànica i fracció vegetal i d'iglús per a envasos, vidre i paper i cartró. A més, es proposa un nou model de contenidor per a les cinc fraccions amb una capacitat major que els actuals i que per tant, permetrà reduir ubicacions. Així, els contenidors tindran una capacitat de 3.200 litres per a la resta, per als envasos i per al paper i cartró i 1.800 litres per a la brossa orgànica i vidre.

A més, aquests nous contenidors aniran fixats a terra mitjançant un sistema de guies i constaran d'un sistema d'obertura més simple, que assegurarà que no hagin de ser mobilitzats a la via pública. A banda, el fet concretar àrees de reciclatge, permetrà incrementar els percentatges de la recollida selectiva i millorar els índexs de reciclatge a Sant Cebrià.

Aquest sistema, que ja fa temps funciona a altres municipis com Mataró, Premià de Mar o Barcelona, representa una millora pel què fa al volum i la qualitat de residus recollits i esdevé un gir positiu a la recollida actual de residus urbans del nostre municipi


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Ha començat a operar la nova empresa concessionària del servei públic de recollida de residus urbans de Teià

Article
Es publica una Guia per una bona gestió de residus

Arenys de Mar continua realitzant accions de la campanya de sensibilització "Arenys ho aporta tot" per avançar cap a un horitzó de residu zero.

Article

Aquest és el balanç de les primeres setmanes de funcionament del servei de recollida selectiva, que s'aplica a un miler de llars de vuit urbanitzacions de Mataró.

Butlletí