Luxemburg aposta pel tramvia

En la tardor de 2015, començaran les obres de la primera fase, de 6,4 quilòmetres.
Font: Via Libre
30/08/2014 - 00:00

L'Ajuntament de la ciutat de Luxemburg va aprovar el passat juliol la construcció de la primera fase de la xarxa de ferrocarril lleuger de la ciutat, a la qual havia donat llum verda la Cambra de Diputats del Gran Ducat el mes passat.

Així serà el futur tramvia de Luxemburg
L'Ajuntament ha acordat crear una empresa de participació conjunta amb el Govern de Luxemburg, anomenada LuxTram, que serà responsable del disseny, posada en marxa i explotació de la xarxa dins el seu territori i en els municipis veïns. Luxtram comptarà amb un capital de sis milions d'euros, dels quals dos terços provindran de l'Estat i la resta, dos milions, de la ciutat.

Es preveu que les obres comencin a la tardor de 2015 en els 6,4 quilòmetres inicials de la línia, que connectarà l'estació principal de la ciutat i Place de l'Étoile, al centre urbà, amb el recinte firal Luxexpo, en el districte de Kirchberg.

El pressupost per a la fase inicial, amb catorze estacions, es calcula en al voltant de 230 milions d'euros. La ciutat ha accedit a finançar la meitat del cost, mentre que de la resta es farà càrrec el Govern nacional. Cal destacar que l'última línia de tramvia de la ciutat es va clausurar el 1964.

 

Més informació sobre el projecte aquí

Etiquetes: 

Relacionats

Article

L'Ajuntament de Granollers, en col·laboració amb el Consorci Besos Tordera (CBT) participa en el projecte KNOWING de l’Horizon Europe, per impulsar actuacions d'adaptació i resiliència davant les inundacions pluvials i fluvials, identificades en el Pla d’Acció per l’Energia Sostenible i en el Pla de Resiliència Urbana de Granollers.

Article

 

El nou carril bici d'Igualada guanya el premi Mobilicat a la millor iniciativa en mobilitat sostenible del 2023.

Article

Barcelona destaca com una de les metròpolis més actives en el mapeig de biodiversitat marina en un recompte mundial de natura urbana.

Butlletí