“Re;energy”, carregaras el teu mòbil amb les teues cames!

Ambientòloga, experta en ecodisseny
12/11/2010 - 00:00

Què sóc?  "Re-energy" és una bicicleta que compta amb una roda davantera que emmagatzema l'energia generada durant el pedaleig i que permet carregar posteriorment diversos aparells electrònics com portàtils, mòbils, reproductors de música, etc.

En quina/es fase/s sóc més sostenible? Per què?
Utilització: Durant el seu ús és quan aquest concepte resulta més sostenible, ja que permet aprofitar l'energia que es genera durant el pedaleig i així estalvia el consum d'altra energia i per tant minimitza els impactes associats a la seva generació, distribució i consum.

Però... No s'ha facilitat informació sobre els materials amb els quals estarà feta aquesta bicicleta, o si tindrà un preu accessible, o si té un bon manteniment, etc. Tots aquests són aspectes clau que ens permeten diferenciar entre un disseny més o menys sostenible. En aquest cas la base del disseny es basa en l'estalvi d'energia, però no cal oblidar l'impacte associat a altres fases del cicle de vida d'un producte: els seus materials, el seu transport, la seva manufactura, la seva eliminació, etc. Esperem que el concepte passi a producte i llavors puguem valorar realment la idoneïtat global d'aquesta proposta. Però d'entrada, promet.

Etiquetes: 

Relacionats

Article

Mesures per reduir l'impacte sobre les llars i les empreses

Article


 

La 26a Assemblea General de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, celebrada el 12 de març del 2026 a El Prat de Llobregat, ha posat el focus en la transició energètica justa.

Article

El Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de la Generalitat de Catalunya ha lliurat al Govern un informe sobre descarbonització de l’economia i la societat catalanes

Butlletí