Cara a cara: Com frenar la contaminació a Barcelona?

Font: Betevé

03/10/2019 - 11:11

Els transportistes denuncien que no podran adaptar-se a temps a la nova normativa de baixes emissions, que entrarà en funcionament a partir de l’1 de gener del 2020. De fet, diuen que, com a mínim, farien falta entre tres o quatre anys per poder adaptar tot el parc mòbil a la zona de baixes emissions perquè actualment entre un 30 i un 40 % de la flota de camions i furgonetes (segons l’AMB és un 25 %) no tenen etiqueta ambiental.

Caldria donar més ajudes a autònoms i transportistes? Estem preparats per a la zona de baixes emissions? Ho debaten en el ‘Cara a cara’ la periodista Esther Vivas i el director d’Intermèdia, Albert Ortas.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

L'aturada massiva de la mobilitat i de les activitats econòmiques a causa del confinament ha provocat una disminució dràstica de les concentracions dels contaminants atmosfèrics principals a les comarques gironines, com ara els òxids de nitrogen, l'ozó troposfèric i les partícules en suspensió PM10.

Reportatge

La contaminació atmosfèrica a les ciutats de gran part del món està marcant mínims històrics. Durant l'epidèmia de la COVID-19 i, a causa de les mesures de confinament que estem vivint, la contaminació per diòxid de nitrogen (NO2), un dels principals contaminants relacionats amb el trànsit a les ciutats, ha baixat entre un 70% i un 80% a Barcelona des del 21 de març, segons dades de la Generalitat de Catalunya. S'estima que la disminució mitjana a les principals ciutats de tot Espanya podria ser del 64%, segons un estudi de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Article

Experts alerten sobre els efectes de la contaminació de l’aire en la salut i la necessitat de prendre mesures. L'Ajuntament de Barcelona publica una sèrie de vídeos que, durant les properes setmanes, donarà veu a la comunitat mèdica i científica.

Butlletí