Font: Generalitat de Catalunya
L’Agència de Residus de Catalunya (ARC), posa en marxa a finals de l’any 2024, la campanya de comunicació per fomentar la recollida selectiva d’aparells elèctrics i electrònics.
La campanya es du a terme amb la col·laboració dels representants dels ens locals, la Diputació de Barcelona i compta amb el finançament dels sistemes col·lectius de responsabilitat ampliada del productor (SCRAP) de residus d’aparells elèctrics i electrònics (RAEE), que representen el sector de la distribució d’aquests productes.
La campanya de comunicació per aquest any 2024 es planteja exclusivament per canals en línia i amb continuïtat durant tot l’any 2025 per tal d’insistir en els missatges principals en un llarg període de temps.
Els objectius d'aquesta campanya:
- Cal demostrar que el reciclatge dels RAEE no només és una opció, sinó una necessitat.
- Cal transmetre confiança a la ciutadania, promoure la facilitat i la gratificació de complir amb el procés del reciclatge.
- Augmentar el percentatge de reciclatge dels RAEE
- Aquesta campanya, si bé dona continuïtat a la gràfica utilitzada des de l'any 2021 on els protagonistes són els aparells i s'incorporava una música que servia com a comiat dels aparells, en aquesta ocasió s'ha volgut anar més enllà i s'ha creat una cançó amb lletra pròpia i un estil actual per ajudar a difondre el missatge.
És aquí on surt el terme TRAPARELL (TRAP de l'estil musical + APARELL) que estarà reforçat amb el missatge "RECICLA'LS COM ES MEREIXEN" per consolidar-lo i fer-ne un clàssic de RAEE, en aquesta campanya s'ha afegit el distintiu de RAEE a la lletra O de "COM".
La campanya inclou un espot de 45” i quatre versions de 20” en horitzontal i vertical, aquests vídeos es publicaran als canals digitals, així com banners en línia.
Per aquesta campanya també s'han generat quatre vídeos protagonitzats per l'actor Marcos Franz, adreçat al públic que és poc reciclador i no convençut de ser-ho. En aquests vídeos es parlarà de:
Què és un RAEE. Diferents tipus d'aparells, amb l'objectiu d'informar i explicar que són i quins tipus de RAEE existeixen
Models de recollida, amb l'objectiu d'explicar on s'han de portar els RAEE i models de recollida existents.
També es preveu una acció destacada durant la setmana del Black Friday a finals de novembre on s’esdevé un gran volum de compravenda d’AEE, en els quals tindrà lloc al voltant de 40 “accions de carrer” en centres comercials i/o botigues que cobriran pràcticament tot el territori català, per tal de reforçar els missatges, aquest cop, per canals offline.