S’edita el plànol Bici Reus, amb informació dels carrils i els aparcaments per a bicicletes

18/05/2017 - 10:11

L’Ajuntament de Reus ha editat la guia Bici Reus que situa en un plànol els aparcaments per a bicicletes que hi ha a la via pública i als pàrquings municipals. El mapa també marca els carrils bici, els carrers de plataforma única i les vies preferents. Per últim, el desplegable incopora recomanacions de seguretat.

La guia s’ha editat en dos formats: en paper, amb una tirada de 2.500 mapes desplegables, i en format web, amb un espai propi a reus.cat on es pot descarregar el mapa complet de tot el terme municipal. Aquesta edició és una proposta de la Comissió especial per a la redacció del pla estratègic per a la mobilitat en bicicleta.

Aparcaments per a bicicletes: als pàrquings i a la via pública

Reus disposa d’aparcaments per a bicicletes a la via pública, especialment en equipaments municipals i educatius. Per descobrir les prop de 800 places instal·lades a la ciutat, es pot consultar el plànol amb els punts més destacats i la guia digital completa amb tota la informació.

D’altra banda, cada aparcament subterrani de la xarxa municipal incorpora una zona per aparcar bicicletes. Aquestes places són gratuïtes i estan vigilades. Els espais reservats a les bicicletes s’ubiquen en indrets visibles dins dels aparcaments i al costat d’una sortida de vianants. En tots els casos, l’espai per a bicicletes es troba a la planta -1 a tocar d’un ascensor des d’on es pot accedir amb la bicicleta.

Carrils bici

Reus té més de 20 quilòmetres de carril exclusiu per a bicicletes a més dels carrers on es limita la velocitat a 30 km/h, on les bicicletes són vehicles preferents però conviuen amb la resta de vehicles, com per exemple al Tomb de Ravals.

La xarxa de carrils bici vol cohesionar els barris i les urbanitzacions de nova creació amb el centre de la ciutat a la vegada que intenta resspondre a la necessitat de convivència de vehicles motoritzats, bicicletes i vianants.


 

Categories: 
Municipis: 
Baix CampReus
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

L'Ajuntament de Reus ha aprovat el projecte i el reglament del servei de bicicleta pública compartida de Reus

Notícia

L’Ajuntament de Reus invertirà 800.000 euros en la construcció de dos nous trams del desplegament del Pla Específic de la Bicicleta. Aquest dijous, 28 d’abril i ha publicat al perfil del contractant la licitació del contracte d’obres per a la construcció del tram que enllaçarà l’estació de trens del passeig Mata amb l’estació de busos, el campus de la URV, l’Hospital i la futura estació de trens de Bellissens; i del tram que recorrerà l’avinguda de Tarragona, entre la rotonda del Tecnoparc i la rotonda de l’avinguda del President Macià.

Notícia

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat de manera inicial el passat divendres, 5 de maig el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, així com sotmetre a exposició pública el document i l'estudi ambiental estratègic.

Butlletí