“Remenja’mmm”, contra el malbaratament alimentari

02/02/2017 - 09:05

Cada any el sector de la restauració de Catalunya malbarata més de 262.471 quilos de menjar, el 16% dels quals prové del sector de la restauració. Per abordar aquest excedent alimentari, reductible amb projectes de prevenció i reaprofitament, s’ha llançat la campanya “Remenja’mmm”, que ofereix solucions pràctiques i de sensibilització per als comensals.

La campanya està impulsada per diverses organitzacions: Rezero, Banc de Recursos, Nutrició Sense Fronteres i el Grup GSR, i pretén conscienciar tant els consumidors com la indústria de la restauració i l’hostaleria en la prevenció del malbaratament alimentari tot oferint propostes i accions alternatives per a la seva reducció. Per fer-ho, s’ofereix un envàs dissenyat especialment per recuperar l’excedent que generen els comensals a les taules dels restaurants.

L’adhesió a la campanya és totalment gratuïta i només requereix del compromís dels restaurants i hotels de compartir i fer partícips als seus comensals oferint-los els materials de la campanya.

Objectius

  1. Reduir el malbaratament alimentari derivat de les activitats de la restauració.
  2. Fer visible la problemàtica del malbaratament alimentari, les oportunitats de prevenció, així com els beneficis ambientals i socioeconòmics associats.
  3. Difondre les bones pràctiques que facin els restaurants participants.
  4. Augmentar la sensibilització sobre el malbaratament alimentari i les bones pràctiques en el consum.
  5. Incidir en els hàbits dels consumidors, normalitzant actituds com endur-se dels restaurants el menjar i la beguda no consumida.
  6. Contribuir a assolir els objectius de reducció del malbaratament alimentari i prevenció de residus establerts per la legislació europea, estatal i catalana: economia circular, ús eficient dels recursos, mitigació del canvi climàtic, producció i consum sostenibles…
  7. Implicar en la campanya les administracions públiques i aglutinar els altres actors involucrats en el malbaratament (entitats sense ànim de lucre, indústria, etc).


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

Cooperasec ha impulsat aquesta iniciativa que promou l'ús compartit entre el veïnat d'objectes, com una aspiradora o una tenda de campanya, per potenciar el consum responsable i el residu zero

Article

La tercera edició dels premis Mercabarna Paco Muñoz contra el malbaratament alimentari ha rebut la participació de 7 iniciatives de diferents entitats, associacions i empreses. 

Aquest any s'han guardonat dos projectes en l'àmbit de la Prevenció del Malbaratament Alimentari i la Innovació Social, quedant deserta la categoria d'Innovació Tecnològica.

Butlletí