Reciclem bé. Separem bé

20/12/2019 - 08:00

La campanya posa èmfasi en aquelles persones que llencen tota la brossa al contenidor de la fracció resta o rebuig i que, per tant, no separen correctament. Els missatges també s’adrecen a les empreses i a les institucions, fent així una crida transversal que abasta diferents actors.

La campanya finalitzarà el 15 de gener de 2020.

 

Menys brossa al gris

L’any passat es van generar a Catalunya 3,9 milions de tones de deixalles, que corresponen a 1,4 quilos per habitant i dia (523 kg/hab/any). Dels 3,9 milions de tones, 1,66 milions es van recollir selectivament, xifra que va representar un augment respecte l’any anterior del 8,4%.

La recollida selectiva de totes les fraccions ordinàries va augmentar. La que ho va fer en major mesura va ser la dels envasos (+9,6%), seguida de l’orgànica (+7,5%), el paper i cartró (+6,5%) i el vidre (+6,3%).

Una de les idees centrals de la campanya és que “el contenidor gris”, el que hi ha en la major part de municipis que tenen contenidors de superfície situats a la via pública, “no és el contenidor pels que no volen reciclar”. La major part dels residus que la ciutadania, les empreses i les institucions llencem al contenidor de la fracció resta no hi han d’anar. A causa de l’ús que se li ha estat donant, el gris ha anat adquirint un significat al llarg dels anys que la campanya vol traure-li, reposicionant-lo com el que és, un element més de la correcta separació en origen. La campanya busca difondre una imatge negativa d’aquest contenidor per animar la ciutadania a utilitzar-lo només en casos molt concrets, i  a llençar els residus al contenidor de la fracció corresponent.

 

Buscant la complicitat

La campanya busca transmetre el missatge en un to còmplice, establint una relació directa amb les persones, centrant-se en qui no recicla, i instant que comenci a fer-ho, donant per suposat que ara ja tothom sap separar.

Els fragments “Aquí hi ha una R de Rebuig. I s’hi llença allò que no es pot reciclar. No allò que et fa mandra reciclar” i “oi que no llences les restes del menjar al contenidor verd? No, és clar. Perquè al verd no hi van, oi? Seria absurd. Doncs tant absurd com llençar-les al gris, estimat” són alguns exemples del to que la campanya utilitza per arribar al públic objectiu.

Reciclem bé. Separem bé.” la financen els Sistemes Integrats de Gestió Ecoembes i Ecovidrio, i l’Agència de Residus de Catalunya, i té un cost global d’uns 2 milions d’euros, IVA inclòs. Ecoembes és l’organització ambiental sense ànim de lucre que coordina el reciclatge dels envasos de plàstic, llaunes i brics (contenidor groc) i el paper i el cartró (contenidor blau) a tot l’Estat, i Ecovidrio és l'entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge dels residus d'envasos de vidre a tot l'Estat. La campanya inclourà espots de televisió, falques de ràdio, publicitat en mitjans impresos, cartells al carrer i difusió a través d’internet i xarxes socials.


VIDEOS DE LA CAMPANYA

ANUNCIS DE PREMSA


 

Categories: 

Relacionats

Article

Lleida ha iniciat la recollida selectiva de residus porta a porta a una part dels barris de Pardinyes i Balàfia i ha posat a disposició de la ciutadania una app del porta a porta.

Article

L'Ajuntament de Santa Maria de Palautordera ja publicat diversos clips per posar una mica d'humor en les excuses que fem servir per no reciclar, i animar a reciclar més.

Article

El vídeo del projecte Life RethinkWaste, explica el nou model de recollida de Sant Just Desvern amb contenidors tancats per l’orgànica i la resta, així com el funcionament de la campanya #coneixelquellences a través del mòbil.

Butlletí