Mont-roig del Camp inicia una campanya per fomentar l’autocompostatge

10/07/2019 - 08:00

Les característiques territorials de Mont-roig del Camp, amb habitatges amb jardí o terreny annex i urbanitzacions, afavoreixen que l’autocompostatge sigui una via adequada per gestionar la matèria orgànica que es genera al municipi.

Per aquest motiu i amb l’objectiu de reduir aquesta part dels residus municipals, l’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha posat en marxa una campanya per fomentar l’autocompostatge.

Per incentivar a la població a adherir-se a la iniciativa s’han realitzat dues xerrades informatives en què es donarà a conèixer el procés que cal seguir per generar el compost. Les sessions han tingut lloc divendres 21 de juny, a les 19.30 h a la Casa de Cultura de Mont-roig i el 25 de juny, a les 19.30 h també al Centre Polivalent de Miami Platja. Les persones empadronades al municipi i les comunitats de propietaris que s’adhereixin a la iniciativa podran sol·licitar un compostador, que l’Ajuntament oferirà de forma gratuïta fins a exhaurir existències.

Compostadors als centres educatius del municipi

Per tal de fomentar aquesta pràctica s’està treballant també amb els centres educatius del municipi. Per aquest motiu les darreres setmanes s’han dut a terme xerrades informatives a les escoles i instituts per part de personal especialitzat que ha explicat als infants i joves què és l’autocompostatge, com es pot fer, quins aliments es poden compostar, els usos del compost i en definitiva els beneficis de tot el procés. Paral·lelament s’han repartit compostadors als centres per tal que puguin posar en pràctica tot allò que han après i fer-ne ús.


 

Categories: 
Municipis: 
Baix Camp
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

El servei de recollida de voluminosos s’amplia a tota la setmana per millorar la convivència i la neteja de la ciutat

Article

Quasi cinc anys després de l’arribada del compostatge comunitari a Viladecans, l’Ajuntament busca captar nous usuaris. L’objectiu és ampliar la participació comunitària als compostadors que ja estan instal·lats als barris del Mas Ratés i de Sant JordiGabrielistes. És per això que la campanya de captació se centra en aquests dos espais de la ciutat.

Notícia

Reus posa en marxa un programa informàtic innovador per fer un seguiment en temps real de les tasques que porta a terme Reus Net,  l’empresa adjudicatària del servei de neteja viària i recollida de residus, i per confirmar que els treballs s'adiuen al pla de treball contractat.

Butlletí